Založ si blog

Keď odíde Človek…

 

Dá sa opísať alebo zmerať zármutok, ktorý človek cíti, keď odíde niekto, koho mal rád, vážil si ho a obdivoval ho?

Dnes ráno som sa dozvedela veľmi smutnú správu. Včera vo veku nedožitých 79 rokov odišiel do večnosti pán Milan Koreň. Premýšľala som, čo napísať o tomto skutočnom Človeku, ktorého mi život dovolil spoznať.  Mnohí ho poznali ako lesníka, vedca, ochranára, alebo ako vedúceho Výskumnej stanice a riaditeľa múzea  TANAPu v Tatranskej Lomnici.

 

 

Pána Milana Koreňa a jeho prácu som poznala z článkov p. Jozefa Sedláka z denníka Pravda. Neskôr som mala to šťastie spoznať pána Milana osobne a to najmä ako Človeka.

Pred dvoma rokmi, keď vrcholila vojna medzi lesníkmi a ochranármi a chcela som napísať o tejto problematike pár článkov,  stretla som sa s ním vďaka jeho synovi Stankovi. Keď som v horúcom letnom dni sedela u nich na terase vo Východnej, hladkala psíka, ktorý mi ležal pri nohách a počúvala som tiché rozprávanie skromného a múdreho Človeka, plného ľudskosti a lásky k ľuďom, horám a životu, ktorý nás obklopuje, pochopila som, čo to znamená milovať z celého srdca svoj kraj, hory, domovinu…

Najradšej spomínam na teplú vyhriatu kuchyňu neskôr v zime a rozhovor s ďalším pre mňa vzácnym človekom, s jeho manželkou. Na naozajstné teplo domova, ktoré som mala možnosť u Koreňovcov precítiť, na kráľovstvo kníh a na doberanie si ma, o tom ako pán Koreň rád číta články jednej blogerky.

Viem, že nedokážem napísať všetky myšlienky, ktoré mi teraz víria hlavou do tejto spomienky na Človeka, ktorého mám veľmi rada a ktorý ostane navždy v mojom srdci a duši. A práve v tejto chvíli cítim, aký je náš život krehký a pominuteľný a čas vzácny. Cítim, obrovský smútok z toho, že už pána Milana nebudem môcť počuť rozprávať a nenapíšem rozhovor s ním. Zároveň však cítim obrovskú vďačnosť životu samotnému, že som smela spoznať takého vzácneho Človeka, pochopiť jeho úsilie o zachovanie toho najvzácnejšieho čo máme a jeho obetavú prácu pre celú našu spoločnosť. Nikdy nezabudnem na jeho slová a láskyplné otcovské objatie pri rozlúčke, ktoré mi dodalo odvahu nevzdávať sa a písať ďalej.

Keď odíde Človek, zármutok sa nedá zmerať ani slzami, ani bolesťou v srdci… Neskôr  za smútok zmení na vďačnosť za každý prežitý spoločný  okamih, za nezištnú lásku a srdce zaplaví tichá radosť pri každej spomienke na milovaného človeka. Pretože Človek, ktorý ostáva v našom srdci a duši, nikdy nezomiera… Žije naďalej v nás a v našich spomienkach…

Touto malou spomienkou na vzácneho Človeka pána Milana Koreňa, chcem vyjadriť hlbokú a úprimnú sústrasť všetkým jeho blízkym a milovaným.

Devana

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Izrael / Hamas /

Hamas súhlasil s návrhom o prímerí, ktorý je pre Izrael neprijateľný

06.05.2024 19:11, aktualizované: 22:53

Katar a Egypt už niekoľko mesiacov pôsobia ako sprostredkovatelia mierových rokovaní.

Russia Orthodox Easter Putin

Putin po piaty raz. Slovenský diplomat bude pri jeho "pomazaní"

06.05.2024 17:29

Štafáž na inaugurácii Putina bude popri domácej "verchušky" robiť iba časť diplomatického zboru. Zastúpené bude aj Slovensko, ktoré na rozdiel od viacerých západných spojencov pozvanie neodmietlo.

Nemocnica Poprad

Vyskočil? Polícia preveruje úmrtie muža v areáli popradskej nemocnice

06.05.2024 16:56

Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie vo veci trestného činu usmrtenia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5505695x
Priemerná čítanosť článkov: 3947x

Autor blogu