Založ si blog

Krehkosť bytia…

 

Ilustračný obrázok: Dušan Lukášik

Stála som pod naším veľkým smrekom na záhrade a pozorovala som sivobielu hmlu dažďa, do ktorej sa ponárala okolitá krajina. V diaľke lenivo bublalo hrmenie búrky a drobné  kvapky vody husto  padali na trávu, ktorá sa pod ich náporom skláňala k zemi. Cítila som, ako si zopár z nich našlo cestičku aj pomedzi husté ihličie a cupkalo po kapucni bundy, do ktorej som sa zababušila. Stiahla som si kapucňu z hlavy a nechala padať dážď do vlasov  a na tvár…

V tej chvíli som pocítila aké krehké je ľudské bytie, aký je život niekedy príliš krátky a niekedy príliš dlhý. Príliš krátky na všetko, čo by sme chceli vykonať,  vytvoriť. Príliš krátky na to aby sme zmúdreli a dosiahli skutočné poznanie. Príliš krátky  na to, aby sme napravili všetky svoje omyly.  Príliš krátky na lásku a ľudskosť.  A naopak, príliš  dlhý na utrpenie, ktoré si často spôsobujeme sami svojimi chybami a hlúposťou. Príliš dlhý na bolesť, ktorú sme iným zapríčinili svojou nerozumnosťou, egoizmom, pýchou, chamtivosťou, nenávisťou a neľudskosťou.

Áno, bytie človeka je krehké, veľmi krehké a uvedomíme si to vždy, keď niekoho strácame, alebo sme už stratili, alebo keď odchádzame aj my samotní. Alebo si na jeho krehkosť spomenieme, keď niekoho stratíme až priveľmi náhle.

V jeden deň je náš život zaliaty slnkom šťastia a my sa kúpeme v jeho žiare a teple a na druhý deň sa môžeme ocitnúť v sivomliečnej hmle búrky života, ktorá nás dokáže zasiahnuť  tak prudko, že sa nestačíme ani nadýchnuť.

A možno stačí málo… Možno stačí pochopiť význam a zmysel života, nášho aj toho, ktorý nás obklopuje. Prijať krehkosť bytia seba samých, vlastnú smrteľnosť a snažiť sa stať skutočným Človekom. Človekom, ktorý aj búrku života vníma  ako dar, ktorý mu pomôže napredovať a formovať  vlastnú dušu. Pretože po každej búrke napokon vyjde Slnko a my sa budeme znova tešiť z jeho krásy a náš život bude plný jeho svetla.

Devana

Slnovratovo 24. september 2023

 

Článok bol zverejnený na: Belobog.sk

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Kim Čong-un

Pieseň oslavujúca severokórejského diktátora Kima sa stala hitom TikToku

04.05.2024 15:27

Pieseň "Priateľský otec" vzbudila záujem hlavne medzi užívateľmi generácie Z. Pre pozorovateľov režimu má dvojminútová skladba nové, alarmujúce posolstvo.

Rafah / Palestína / Bombardovanie / Sutiny /

Ozbrojené skupiny v Gaze ukradli z pobočiek banky 70 miliónov dolárov

04.05.2024 14:55

Palestínska banka, založená v roku 1960, je hlavnou finančnou inštitúciou v Pásme Gazy.

Zuzana Dolinková

Dolinková nevidí dôvod na jej odvolávanie. Avizovala nové benefity od poisťovní, možno aj na zuby

04.05.2024 14:30, aktualizované: 15:07

Rezort zdravotníctva podľa nej neprevzala v dobrom stave po minulej vláde.

Vrtuľník / Apache AH-64E /

Cvičenia NATO blízko ruských hraníc ukazujú, že Aliancia sa pripravuje na možný konflikt s Ruskom, tvrdí Kremeľ

04.05.2024 13:27

Vojenské cvičenia Steadfast Defender sú najrozsiahlejšie cvičenia NATO od manévrov Reforger z roku 1988 počas studenej vojny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5503600x
Priemerná čítanosť článkov: 3945x

Autor blogu