Založ si blog

A nie je čas pozrieť sa sám na seba?

 

Ilustračný obrázok: Pixabay

 

Často čítam, či počúvam názory aká je spoločnosť zlá, skazená, ako sa správajú iní ľudia a ako sa s tým nedá nič robiť.

Presne taký názor, som čítala aj včera pod jedným z mojich príspevkov…

Áno, spoločnosť  je na takej úrovni, na akej úrovni sú ľudia, ktorí ju tvoria.

A preto nastal čas pozrieť sa sám na seba a prestať sa vyhovárať na ostaných. Pretože to, na akej úrovni je spoločnosť, záleží na každom jednom človeku.

Nastal čas pozrieť sa na to, kým  a čím som ja sám. Čo robím sám  pre seba a aj pre spoločnosť.

Nastal čas prevziať zodpovednosť za vlastné konanie, za vlastný život. Ak toto človek dokáže pochopiť, pochopí, že v skutočnosti nesie zodpovednosť za celú spoločnosť.

Ale pre človeka je jednoduchšie hľadať vinníkov vo všetkých ostatných,  ako  sa úprimne pozrieť  do zrkadla vlastného života, vidieť vlastné pochybenia a napraviť ich.

Teraz v tomto šialenom predvolebnom období vidím, ako ľudia upínajú svoje nádeje na politikov, ktorí ich presvedčili o tom, akí sú pre ich potrební pre ich každodennú existenciu.

Nie, žiaden politik a ani celebrita, či zástupca samozvanej intelektuálnej elity nevyrieši ani spoločenské, ani politické problémy a už vôbec nie problémy samotného človeka.

Všetko závisí a záleží len  a len od človeka samotného.

Ak dokáže zmeniť sám seba a prijatím zodpovednosti príjme aj skutočnú slobodu, tak vtedy dokáže meniť aj spoločnosť.

 

Devana

Slnovratovo 23. september 2023

 

Zamyslenie bolo zverejnené na: Belobog.sk

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Eurovoľby 2024

Strany môžu na kampaň v eurovoľbách minúť najviac tri milióny eur

04.05.2024 16:13

Pri volebnej koalícii platí tento limit zvlášť pre každú stranu.

Kim Čong-un

Pieseň oslavujúca diktátora Kima sa stala hitom TikToku. Skladba má nové, alarmujúce posolstvo

04.05.2024 15:27

Pieseň "Priateľský otec" vzbudila záujem hlavne medzi užívateľmi generácie Z. Nie je to prvá pieseň venovaná Kimovi, je tu ale viditeľný odklon v použitom jazyku a slovníku.

Rafah / Palestína / Bombardovanie / Sutiny /

Ozbrojené skupiny v Gaze ukradli z pobočiek banky 70 miliónov dolárov

04.05.2024 14:55

Palestínska banka, založená v roku 1960, je hlavnou finančnou inštitúciou v Pásme Gazy.

Zuzana Dolinková

Dolinková nevidí dôvod na jej odvolávanie. Avizovala nové benefity od poisťovní, možno aj na zuby

04.05.2024 14:30, aktualizované: 15:07

Rezort zdravotníctva podľa nej neprevzala v dobrom stave po minulej vláde.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5503633x
Priemerná čítanosť článkov: 3945x

Autor blogu