Založ si blog

Keď odíde Človek…

 

Dá sa opísať alebo zmerať zármutok, ktorý človek cíti, keď odíde niekto, koho mal rád, vážil si ho a obdivoval ho?

Dnes ráno som sa dozvedela veľmi smutnú správu. Včera vo veku nedožitých 79 rokov odišiel do večnosti pán Milan Koreň. Premýšľala som, čo napísať o tomto skutočnom Človeku, ktorého mi život dovolil spoznať.  Mnohí ho poznali ako lesníka, vedca, ochranára, alebo ako vedúceho Výskumnej stanice a riaditeľa múzea  TANAPu v Tatranskej Lomnici.

 

 

Pána Milana Koreňa a jeho prácu som poznala z článkov p. Jozefa Sedláka z denníka Pravda. Neskôr som mala to šťastie spoznať pána Milana osobne a to najmä ako Človeka.

Pred dvoma rokmi, keď vrcholila vojna medzi lesníkmi a ochranármi a chcela som napísať o tejto problematike pár článkov,  stretla som sa s ním vďaka jeho synovi Stankovi. Keď som v horúcom letnom dni sedela u nich na terase vo Východnej, hladkala psíka, ktorý mi ležal pri nohách a počúvala som tiché rozprávanie skromného a múdreho Človeka, plného ľudskosti a lásky k ľuďom, horám a životu, ktorý nás obklopuje, pochopila som, čo to znamená milovať z celého srdca svoj kraj, hory, domovinu…

Najradšej spomínam na teplú vyhriatu kuchyňu neskôr v zime a rozhovor s ďalším pre mňa vzácnym človekom, s jeho manželkou. Na naozajstné teplo domova, ktoré som mala možnosť u Koreňovcov precítiť, na kráľovstvo kníh a na doberanie si ma, o tom ako pán Koreň rád číta články jednej blogerky.

Viem, že nedokážem napísať všetky myšlienky, ktoré mi teraz víria hlavou do tejto spomienky na Človeka, ktorého mám veľmi rada a ktorý ostane navždy v mojom srdci a duši. A práve v tejto chvíli cítim, aký je náš život krehký a pominuteľný a čas vzácny. Cítim, obrovský smútok z toho, že už pána Milana nebudem môcť počuť rozprávať a nenapíšem rozhovor s ním. Zároveň však cítim obrovskú vďačnosť životu samotnému, že som smela spoznať takého vzácneho Človeka, pochopiť jeho úsilie o zachovanie toho najvzácnejšieho čo máme a jeho obetavú prácu pre celú našu spoločnosť. Nikdy nezabudnem na jeho slová a láskyplné otcovské objatie pri rozlúčke, ktoré mi dodalo odvahu nevzdávať sa a písať ďalej.

Keď odíde Človek, zármutok sa nedá zmerať ani slzami, ani bolesťou v srdci… Neskôr  za smútok zmení na vďačnosť za každý prežitý spoločný  okamih, za nezištnú lásku a srdce zaplaví tichá radosť pri každej spomienke na milovaného človeka. Pretože Človek, ktorý ostáva v našom srdci a duši, nikdy nezomiera… Žije naďalej v nás a v našich spomienkach…

Touto malou spomienkou na vzácneho Človeka pána Milana Koreňa, chcem vyjadriť hlbokú a úprimnú sústrasť všetkým jeho blízkym a milovaným.

Devana

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Andrej Danko, upratovanie Dúbravky,

Danko upratuje Dúbravku. Zaplatil pokutu tisíc eur a chce ukázať dôkaz o vylomenom zube

26.04.2024 09:26, aktualizované: 09:41

Danko sa zaviazal zametať Dúbravku potom ako v januári zdemoloval semafor a z miesta činu ušiel. Nájsť sa ho podarilo podľa olejovej škrvny.

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 10:01

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5493270x
Priemerná čítanosť článkov: 3938x

Autor blogu