Založ si blog

Karol Duchoň. . . Piesne nosím. . .

V záplave informácií, tak nejako zanikla tá o 35. výročí úmrtia jedného z našich najlepších spevákov, Karola Duchoňa. Nie je to tak dávno, keď som písala článoček k jeho nedožitým sedemdesiatinám.
Áno dnes je zvláštne výročie. Tridsaťpäť rokov, čo zomrel človek vo veku tridsaťpäť rokov…
Áno, Karol Duchoň nosil piesne, do prázdna aj ticha, nosil ich a spieval nám ich z rádia i televízie.
Bol človekom, ktorý svoj život žil možno prirýchlo, ale naplno. Ale čo bolo najdôležitejšie, skutočne nosil piesne všetkým, ktorí sme v tej dobe žili. Vnímali sme ho ako bežnú súčasť našich dní.
Dokázal svojim spevom urobiť svet krajším a naplniť naše zmysly radosťou z hudby.
V tej dobe, keď bol speváckou hviezdou, bol spevákom najmä našich rodičov a starých rodičov, ale pochopila som aké sú jeho piesne nadčasové práve vtedy, keď som kolegyni Vierke rozprávala o tom, ako som o ňom napísala článok. Povedala mi, že má jeho piesne veľmi rada. O pár dní, keď hrali v rádiu jeho pieseň „Tancujem s tebou rád“, spolu sme začali tancovať a jašiť sa.
Aj keď od jeho smrti dnes uplynulo tridsať päť rokov, práve tá chvíľa, na ktorú som si teraz spomenula je dôkazom, že nežil nadarmo.
Je to zvláštne aj preto, lebo včera mal meniny Karol a ja som si spomenula len na troch Karolov… Duchoňa, Gotta a Kryla…
Človek na tomto svete nemusí žiť dlho, aby po sebe niečo zanechal. Niektorí žijú krátko a zanechajú po sebe viac ako tí, ktorú žijú dlho…
Keď som počula prvý krát jeho pieseň „Odeta“ – Svet bez teba, pochopila som, čo všetko môžu skrývať básne a piesne, môžu skrývať nás samotných…

Piesne nosím
Odeta
Tancujem s tebou rád
Mám ťa rád…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Drucker, Kažimír, Bodis

Rezort školstva sa spája s inovatívnym projektom FinQ. Cieľom spolupráce je zlepšiť finančnú gramotnosť žiakov

25.04.2024 15:51

Ide o súčasť širšieho úsilia podporiť inovácie vo vzdelávaní na základných i stredných školách.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5492456x
Priemerná čítanosť článkov: 3937x

Autor blogu