Založ si blog

Ekonomický, politický, či parazitický systém?

 

Ilustračný obrázok: Pixabay

Včera som na jednej soc. sieti zahliadla článok o tom, že na ročný plat riaditeľa jedného z koncernov automobilového priemyslu, musí priemerný zamestnanec tohto koncernu odpracovať 43 rokov.

Do debaty pod článkom som napísala príspevok približne v znení cit.: Toto sa volá  kapitalizmus, čiže po novom demokracia.

Zaujal ma jeden z príspevkov pod ním, že kapitalizmus je ekonomický systém a demokracia politický a že ak by som sa lepšie učila nemusím závidieť plat.

Áno, pisateľ mal v pravdu v tom, že kapitalizmus je ekonomický systém a demokracia politický systém.

Lenže…

V súčasnosti sú tieto dva systémy tak prepojené, že v skutočnosti vytvárajú už iba jeden systém, ktorý nie je definovateľný ani jedným z týchto pojmov. Pretože politický systém slúži na upevňovanie toho ekonomického a naopak, ten ekonomický riadi politický systém.

Z toho vyplýva, že pojem „demokracia“ v súčasnosti slúži na zakrytie podstaty týchto dvoch systémov, ale najmä na to, že tieto dva systémy prerástli, ako som uviedla, v jeden systém a to parazitický.

Systém, ktorý parazituje úplne na všetkom. Na človeku a jeho živote, na hodnotách, ktoré zneužíva a aj na planéte samotnej.

Systém, ktorý drancuje a ničí úplne všetko a jeho predstavitelia si doteraz neuvedomujú, že keď parazit úplne zničí svojho hostiteľa, tak sám zanikne.

A to sa deje práve v tejto dobe…

Parazitický systém začal požierať sám seba….

 

Devana

Slnovratovo 5. marec 2024

 

Zamyslenie bolo zverejnené na: Belobog.sk

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Severná Kórea, raketomet, KĽDR

KĽDR má nový salvový raketomet, Kim dozeral na ostrý test

11.05.2024 07:52

Severná Kórea vybaví svoju armádu od tohto roka novým salvovým raketometom kalibru 240 milimetrov, uviedli tamojšie štátne médiá.

vojna na Ukrajine, Ľvov, drony

ONLINE: Smer Charkov? Rusi otvorili nový front

11.05.2024 07:30

Rusko zrejme otvorilo nový front vo vojne, ktorá trvá už viac ako dva roky. Ukrajinské velenie neverí, že Rusi majú sily na dobytie Charkova.

vakcína koronavírus očkovanie

WHO: Globálnu pandemickú dohodu sa nepodarilo uzavrieť, rokovania ale pokračujú

11.05.2024 06:52

Cieľom rokovaní je dosiahnuť dohodu do výročného zhromaždenia WHO, ktoré sa začne 27. mája.

EÚ / Európska únia /

Traja európski prezidenti vyzvali voličov na ochranu spoločných európskych hodnôt

11.05.2024 06:47

Prezidenti Nemecka, Rakúska a Talianska v spoločnom článku vyzvali voličov na ochranu spoločných hodnôt v júnových voľbách do Európskeho parlamentu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5511010x
Priemerná čítanosť článkov: 3951x

Autor blogu