Založ si blog

„Poznanie seba samého je začiatkom všetkej múdrosti…“

 

Ilustračný obrázok: Pixabay

Tento Aristotelov výrok som dostala pred dvoma dňami do pošty a odvtedy stále premýšľam, či poznám seba samu.

Áno, je dôležité poznať seba samého, len vtedy človek dokáže ľudsky, mravne, intelektuálne a duchovne napredovať.

Mnohí z nás sa často hľadajú celý život, iní rezignovali a mnoho ľudí ani nechce a ani netúži poznať sám seba.

Prečo?

Pretože poznanie seba samého je častokrát dlhá a bolestivá cesta hľadania, ktorá je plná pochybností, utrpenia, keď sa človek dostane až na pokraj vlastného bytia. Cesta plná pádov a tvrdých úderov  pod pás od života aj ľudí. Ale hľadanie je predsa také, pretože je to cesta do tých najintímnejších sfér človeka. Cesta do jeho vlastnej duše.

A tak tu sedím v mojom pracovnom „pelíšku“, popíjam šalviový čaj, pozerám na našu krásnu mladú lipu a premýšľam.

Premýšľam o udalostiach posledných mesiacov a aj dní. Premýšľam o chvíľach, keď som sa musela rozhodnúť ako ďalej pred viac ako rokom, rovnako tak ako teraz. Premýšľam o chvíľach, ktoré ma napĺňali radosťou a šťastím, aj keď som počas nich siahala až na vrchol vlastných schopností. Premýšľam o tom, ako som dokázala nájsť a spoznať seba samu.  Ponoriť sa až na dno vlastnej duše, počúvať hlas svojho Boha, ktorý sa mi prihováral životnými situáciami, ktoré mohli byť na prvý pohľad nepochopiteľné a zdanlivo nedávali zmysel.

A dnes sa stalo niečo zvláštne.

Odkladala som knihu, ktorú som dnes chcela darovať  a z nej vypadla maličká obálka s drobným pierkom, ktoré mi raz vletelo cez otvorené dvere do pracovne  a ja som si povedala, že je to pierko môjho unaveného anjela strážneho, drobné a otrhané od vetra, ktorý ho ku mne priniesol.

Usmiala som sa a odrazu som pochopila kým som a kým nechcem byť a ani už nebudem.

Usmiala som sa a počúvla som hlas Boha, ktorý mi povedal kto som.

Spoznala som seba samu…

Áno, Aristotelove slová boli tiež jednou zo životných okolností, ktorými sa prihovoril Boh. A teraz viem prečo.

Nastal byť sama sebou a nebáť sa kráčať po novej ceste života, ktorá mi znova prinesie pády aj utrpenie a pochybnosti o sebe, ale aj mnoho radosti z napredovania.

 

 

Devana

Slnovratovo 5. október 2023

 

Článok Bol zverejnený na: Belobog.sk

Túžila som…

08.09.2024

Ilustračný obrázok: Pixabay Túžila som, smiať sa s Vetrom opreteky a zakutrať sa do jemného hodvábu mrakov na obzore dní. Túžila som, strážiť spolu s Mesiacom stáda Hviezd rozsypaných vo večnosti smútku noci. Túžila som, túlať sa spolu so Slnkom po nekonečných cestách bytia a hľadať múdrosť Boha. Túžila som, nájsť Lásku vo chvíľach putovania v okamihoch [...]

Žena nie je inkubátor, ani umelá maternica

08.08.2024

Napriek tomu, že v našej spoločnosti je množstvo problémov, ktoré je nutné riešiť, ľudia pred nimi ľahostajne zatvárajú oči a viac sa venujú zástupným problémom, ktoré v skutočnosti majú odviesť ich pozornosť od podstatných vecí. Pred pár dňami bolo počuť v našej ulici detský plač. To si prišiel pre dieťa otec susedkinej dcérky. Malé dievčatko [...]

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Libanon, Hasan Nasralláh, Izrael, Hizballáh

Biden: Zabitie Nasralláha je spravodlivé, zaslúžil si to. USA odporúčajú Američanom odísť z Libanonu

28.09.2024 20:55

Americký prezident Joe Biden označil v sobotu zabitie vodcu Hizballáhu Hasana Nasralláha za "opatrenie spravodlivosti".

18 szoevetseg aliancia

Maďarská aliancia má nového predsedu - Lászlóa Gubíka

28.09.2024 18:50

Novým predsedom mimoparlamentnej strany Maďarská aliancia sa stal László Gubík. Delegáti strany ho zvolili na sobotňajšom republikovom kongrese.

Peter Pellegrini, Daniel Zmeko, Brezová pod Bradlom oslavy TTX

Pellegrini pozdravil vojakov na oslave Dňa ozbrojených síl, udelil štyri vyznamenania

28.09.2024 17:44

Ozbrojené sily sa stali rešpektovanou inštitúciou a pevnou garanciou obranyschopnosti SR, uviedol prezident Peter Pellegrini.

Czech Republic Presidential Election

Voľby do českého Senátu prvýkrát vyhralo Babišove ANO, ale vláde väčšina zostala

28.09.2024 17:21

Hnutie ANO českého expremiéra Andreja Babiša prvýkrát od svojho vzniku vyhralo voľby do Senátu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,397
Celková čítanosť: 5640331x
Priemerná čítanosť článkov: 4037x

Autor blogu