Založ si blog

Chvíľa za chvíľou…

 

Ilustračný obrázok: Pixabay

Včera večer, keď som na prechádzke kráčala okolo cintorína, na ktorom sa mihotali plamienky kahančekov na hroboch, zamyslela som nad chvíľami života. Chvíľami života, ktoré plynú v toku času vesmíru a strácajú sa v nenávratne minulosti.

Každý z nás má vymedzené svoje chvíle na tomto svete a každý z nás je zodpovedný za to, ako ich prežije. Ako naloží s darovaným časom, ktorý má. Pretože v toku času príde jedna jediná nezvratná chvíľa, okamih, keď sa čas nášho bytia zastaví a aj my samotní sa staneme minulosťou.

V takýchto chvíľach premýšľam o tom, čo som prežila v minulom roku, ako som konala a či som konala správne. Premýšľam nad ľuďmi, ktorí prišli, alebo aj odišli z môjho života. O tom, čo som im dokázala ako človek človeku dať, čo som sa vďaka nim dokázala naučiť. Premýšľam nad nimi ako nad dôležitými učiteľmi, ktorí mi ukázali moju vlastnú hodnotu. A napriek tomu, že som sa s mnohými rozlúčila a opustila som spoločné cesty života, som im všetkým nesmierne vďačná za všetky životné lekcie, aj keď mnohé z nich boli veľmi ťažké a bolestivé.

Dnes svet oslavuje koniec kalendárneho roka a teší sa na Nový rok.

Áno, my ľudia sme sa naučili merať čas a radi oslavujeme, tešíme sa na niečo nové. Ale máme čo oslavovať, máme vôbec čo oslavovať?

Mnohí z nás majú dôvod na oslavu, pretože každý drobný úspech, ktorí dosiahneme, je dôvodom na radosť. Každá drobnosť v živote, ktorou zmeníme náš život a aj život ostatných, každý okamih, ktorý prežijeme zmysluplne je dôvodom na oslavu.

Dnes je však deň, kedy by sme sa mali zamyslieť nad tým, koľko takých zmysluplných chvíľ sme prežili v uplynulom Starom roku a premýšľať o tom, aký život chceme žiť v tom budúcom Novom roku. A mali by sme premýšľať najmä o tom, ako sa svet začal meniť. Svet, ktorého sme súčasťou. Pretože aj keď ako jedinci máme veľa dôvodov na oslavy, ako spoločnosť a civilizácia sme zlyhali a sme na vrchole takého úpadku, aký v dejinách ľudstva nemá obdobu. Žiaľ, zamenili sme si úpadok s napredovaním spoločnosti a začali sme zabúdať a význam a podstatu nielen vlastných životov, ale aj celej spoločnosti, ktorej sme súčasťou.

Preto prajem všetkým nám, aby sme dokázali žiť a konať tak, aby sme mali skutočné dôvody na oslavy.

Prajem nám všetkým, aby sme pochopili čo má v našich tú najväčšiu cenu  a pochopili podstatu vlastných životov.

Prajem nám všetkým, aby sme dokázali v každom okamihu života konať ľudsky a láskavo, pretože Láska a ľudskosť nás robia skutočnými a pravými ľudskými bytosťami.

Prajem nám všetkým, aby sme mali odvahu prevziať zodpovednosť za všetko to čo robíme, dokázali sa poučiť z chýb a konali tak, aby sme zmenili nielen naše životy, ale aj celú spoločnosť.

Prajem nám všetkým, aby sme pochopili aká vzácna je každá chvíľa nášho života…

 

Prajem všetkým nám šťastný, pokojný a hlavne mierový Nový rok 2024.

 

Devana

Slnovratovo 31. december 2023

Článok bol zverejnený na: Belobog.sk

 

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Európsky parlament / Europarlament /

Opozícia dvakrát prehrala, pred eurovoľbami však Progresívci v prieskumoch dominujú. Zamieša kartami strašenie vojnou a kritika únie?

03.05.2024 06:05

Európske voľby môžu zmeniť politickú mapu v koalícii. Ide o Andreja Danka.

vojna na Ukrajine, energetika, DTEK

ONLINE: Ukrajinci vedia, čo potrebuje ich energetika - Patrioty

03.05.2024 06:00

Ukrajinskí energetici vedia, čo potrebuje ich sektor, ktorý je terčom ruských rakiet. Protiraketové systémy ako je Patriot.

Russia Ukraine War

Utekajú Ukrajinci pred brannou povinnosťou za hranice? Ficova vláda stojí pred otázkou ich návratu do vlasti

03.05.2024 06:00

Ukrajina potrebuje viac bojových posíl v uniformách a potrebuje ich čím skôr

Macocha, tragédia

Prečo skočila žena s dcérkami v náručí do priepasti Macocha? Dôvody letnej tragédie sú známe

03.05.2024 05:50

Bol to nesmierne smutný prípad, keď vlani vybrala mladá žena z kočíka dieťa, druhé držala za ruku a skočila do priepasti.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5502370x
Priemerná čítanosť článkov: 3944x

Autor blogu