Založ si blog

„Len ja sama“…

 

Ilustračný obrázok: Hansuan Fabregas Pixabay

V živote človeka prichádzajú chvíle, keď začne premýšľať o podstate a zmysle vlastného života, o tom kým je, čím je, akými hodnotami sa riadi a akou cestou života sa vybrať, aby mohol rásť po intelektuálnej, ľudskej aj duchovnej stránke.

Takým obdobím v mojom živote bol čas, keď som ukončila preklad knihy Ivana Antonoviča Jefremova „Hmlovina Andromedy“.

V tejto knihe, ale aj v Hodine býka ma veľmi upútalo, akým spôsobom Ivan Antonovič opisuje najmä ženy budúcnosti.

A aká je jeho „Jefremovská žena“?

Fyzicky, intelektuálne, ľudsky a duchovne krásna a vyspelá bytosť, ktorá je veľmi blízka, ale aj vzdialená nám súčasným ženám.

V jedno popoludnie, keď som sa úchytkom pozrela na seba vo výklade obchodu okolo ktorého som prechádzala, som začala premýšľať nad tým, čo mi bráni byť takou „Jefremovskou ženou“

A pochopila som, že som to len ja sama.

Len ja sama môžem za to, že sa skrývam pod rôznymi maskami, tak ako mnoho iných žien. Žien, ktoré sa tak bránia  a chránia pred mnohými zraneniami, ktoré spôsobuje súčasný svet a spoločnosť.

Áno, mnohé ženy sa skrývajú pod maskami aj preto, že spoločnosť si to priam vyžaduje.

Mnohé nosia masky dokonalej telesnej krásy, ale chýba im duchovná a duševná krása, ktorá je dnes tak spoločnosťou podceňovaná.

Iné, tak ako ja skrývajú vlastnú duchovnú podstatu pod maskou pár kilogramov navyše…

A mnoho žien si kvôli vlastným strachom neuvedomuje aká je dôležitá je rovnováha medzi intelektom, dušou a zdravým fyzickým vzhľadom.

Žiaľ, strach zo zranení spôsobuje tú najväčšiu roztrieštenosť spoločnosti. A je základom aj terajšieho „boja“ medzi ženami a mužmi.

V súčasnej dobe je veľa mužov, ktorí ženu často vnímajú iba ako sexuálny objekt a nemajú ani tú najmenšiu snahu pochopiť duchovný svet a dušu skutočnej ženy.

A rovnako je veľa žien, ktoré zneužívajú svoju telesnú krásu na dosahovanie svojich vlastných hmotných cieľov.

Len málo ľudí si uvedomuje, aké škody boli počas celých stáročí napáchané na samotných ľuďoch týmto ich násilným rozdeľovaním.

A len málo ľudí si uvedomuje, aká ťažká a dlhá bude cesta hľadania cesty mužov a žien k sebe, k ich vzájomnému pochopeniu, skutočnej láske a úcte.

Základom hľadania cesty vzájomného pochopenia a porozumenia, rešpektu, úcty a najmä lásky vo všetkých jej podobách je zmena seba samého… Pretože len vtedy, ak človek dokáže zmeniť sám seba, dokáže meniť svet a spoločnosť okolo seba.

Prvým momentom mojej zmeny bolo poznanie, že aj práca, ktorú  som milovala ma pomaličky začala „zabíjať“… Nekonečné hodiny tejto práce bez oddychu spôsobovali, že som sa začala napchávať čokoládou, ktorú v skutočnosti nemám rada a ešte viac som pribrala. Nedostatok času robiť aj iné veci spôsoboval nadmerný stres a neuveriteľnú únavu.

Našťastie prišla chvíľa, keď prišiel okamih, keď som si povedala DOSŤ a mala som veľkú podporu blízkych ľudí, ktorí pri mne stáli a stoja doteraz.

Za tri mesiace sa mi  radikálnou zmenou životného štýlu podarilo schudnúť takmer dvadsať kíl a pochopila som, že každým tým kilom sa strácala aj moja maska.

Znova milujem šport a pohyb, ktorý bol pre mňa v mladosti rovnako dôležitý ako dýchanie.

Znova som začala viac čítať a vrátila som sa k mojim milovaným antickým filozofom Marcovi Auréliovi, Cicerovi, Senecovi, Epiktétovi, Platónovi, Sokratovi, Démokritovi, Epikurovi, Plotínovi, ale aj Konfuciovi  a iným…

Znova som sa vrátila k úchvatnej starovekej poézii, ktorá ma napĺňa harmóniou a šťastím…

Vďaka môjmu milovanému Michelangovi viem, že smútok, obavy a vnútornú neistotu, ale aj radosť môžem preniesť do vlastnej tvorivosti a napredovania…

Dnes viem, aké dôležité je ukončiť včas vzťahy napríklad s tými, ktorých ľudsky veľmi milujem a vážim si ich, ale ktorí nechápu a ani nemajú snahu pochopiť  moju ľudskú a duchovnú podstatu. Pretože každý vzťah by mal byť založený na dôvere, úcte a pochopení toho druhého…

Dnes viem, aké dôležité je byť sama  sebou a nebáť sa byť sama sebou…

A viem, že pre skutočnú zmenu, rast a napredovanie človeka je veľmi dôležité milovať a prijať sám seba, nehanbiť sa za to aký som, kým  a čím som…

Dnes viem, že každý človek, ktorý chce byť Človekom má možnosť odhodiť masku a ísť vlastnou cestou, hľadať poznanie, zdokonaľovať sa a byť ľudským v každom okamihu svojho života.

Stačí pochopiť, že len my samotní stojíme proti takejto zmene byť Človekom a len my samotní ju môžeme uskutočniť.

 

Devana

Slnovratovo 26. november 2023

 

Článok bol pôvodne zverejnený na: Belobog.sk

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Európsky parlament / Europarlament /

Opozícia dvakrát prehrala, pred eurovoľbami však Progresívci v prieskumoch dominujú. Zamieša kartami strašenie vojnou a kritika únie?

03.05.2024 06:05

Európske voľby môžu zmeniť politickú mapu v koalícii. Ide o Andreja Danka.

vojna na Ukrajine, energetika, DTEK

ONLINE: Ukrajinci vedia, čo potrebuje ich energetika - Patrioty

03.05.2024 06:00

Ukrajinskí energetici vedia, čo potrebuje ich sektor, ktorý je terčom ruských rakiet. Protiraketové systémy ako je Patriot.

Russia Ukraine War

Utekajú Ukrajinci pred brannou povinnosťou za hranice? Ficova vláda stojí pred otázkou ich návratu do vlasti

03.05.2024 06:00

Ukrajina potrebuje viac bojových posíl v uniformách a potrebuje ich čím skôr

Macocha, tragédia

Prečo skočila žena s dcérkami v náručí do priepasti Macocha? Dôvody letnej tragédie sú známe

03.05.2024 05:50

Bol to nesmierne smutný prípad, keď vlani vybrala mladá žena z kočíka dieťa, druhé držala za ruku a skočila do priepasti.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5502328x
Priemerná čítanosť článkov: 3944x

Autor blogu