Založ si blog

„Poznanie seba samého je začiatkom všetkej múdrosti…“

 

Ilustračný obrázok: Pixabay

Tento Aristotelov výrok som dostala pred dvoma dňami do pošty a odvtedy stále premýšľam, či poznám seba samu.

Áno, je dôležité poznať seba samého, len vtedy človek dokáže ľudsky, mravne, intelektuálne a duchovne napredovať.

Mnohí z nás sa často hľadajú celý život, iní rezignovali a mnoho ľudí ani nechce a ani netúži poznať sám seba.

Prečo?

Pretože poznanie seba samého je častokrát dlhá a bolestivá cesta hľadania, ktorá je plná pochybností, utrpenia, keď sa človek dostane až na pokraj vlastného bytia. Cesta plná pádov a tvrdých úderov  pod pás od života aj ľudí. Ale hľadanie je predsa také, pretože je to cesta do tých najintímnejších sfér človeka. Cesta do jeho vlastnej duše.

A tak tu sedím v mojom pracovnom „pelíšku“, popíjam šalviový čaj, pozerám na našu krásnu mladú lipu a premýšľam.

Premýšľam o udalostiach posledných mesiacov a aj dní. Premýšľam o chvíľach, keď som sa musela rozhodnúť ako ďalej pred viac ako rokom, rovnako tak ako teraz. Premýšľam o chvíľach, ktoré ma napĺňali radosťou a šťastím, aj keď som počas nich siahala až na vrchol vlastných schopností. Premýšľam o tom, ako som dokázala nájsť a spoznať seba samu.  Ponoriť sa až na dno vlastnej duše, počúvať hlas svojho Boha, ktorý sa mi prihováral životnými situáciami, ktoré mohli byť na prvý pohľad nepochopiteľné a zdanlivo nedávali zmysel.

A dnes sa stalo niečo zvláštne.

Odkladala som knihu, ktorú som dnes chcela darovať  a z nej vypadla maličká obálka s drobným pierkom, ktoré mi raz vletelo cez otvorené dvere do pracovne  a ja som si povedala, že je to pierko môjho unaveného anjela strážneho, drobné a otrhané od vetra, ktorý ho ku mne priniesol.

Usmiala som sa a odrazu som pochopila kým som a kým nechcem byť a ani už nebudem.

Usmiala som sa a počúvla som hlas Boha, ktorý mi povedal kto som.

Spoznala som seba samu…

Áno, Aristotelove slová boli tiež jednou zo životných okolností, ktorými sa prihovoril Boh. A teraz viem prečo.

Nastal byť sama sebou a nebáť sa kráčať po novej ceste života, ktorá mi znova prinesie pády aj utrpenie a pochybnosti o sebe, ale aj mnoho radosti z napredovania.

 

 

Devana

Slnovratovo 5. október 2023

 

Článok Bol zverejnený na: Belobog.sk

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Checkmate

„Bezpečnostné dôvody“. Moskovský aerosalón ani tento rok nebude, píše Kommersant

26.06.2024 07:07

Naposledy v roku 2021 si Vladimir Putin na MAKS-e prezrel pripravovanú novú ruskú stíhačku Checkmate (Šachmat).

Slovak University Startup Cup 2024

Ocenili študentské startupy. Absolútny víťaz „vyhladzuje dáta"

26.06.2024 07:00

Ktoré študentské startupy zabodovali v tohtoročnej súťaži?

799388029

Lex Rubiales: Bozk bez súhlasu je sexuálnym napadnutím

26.06.2024 06:46

Španielsky najvyšší súd rozhodol, že bozk bez "tichého súhlasu" je možné považovať za sexuálne napadnutie.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Moskva odkázala Západu, aby Rusko tragicky nepodcenil. Presadíme svoje záujmy v akejkoľvek situácii, tvrdí

26.06.2024 06:20, aktualizované: 06:44

Ak Západ podcení odhodlanie Ruska brániť sa, môže to mať tragické následky, varoval námestník ruského ministra zahraničných vecí Sergej Riabkov

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5560944x
Priemerná čítanosť článkov: 3986x

Autor blogu