Založ si blog

Doba strachu. ..

Dnes som si znova spomenula na starého otca…

Čítala som správy o tom, že bol hospitalizovaný a operovaný bývalý policajný prezident p. Lučanský.
Oficiálne správy hovoria o tom, že bol operovaný kvôli tomu, že mu vraj praskla žilka v oku a to vo vojenskej nemocnici v Ružomberku. Tie isté oficiálne správy hovoria o tom, že sa vo väznici v Prešove, kde bol vo väzbe nestalo nič také, čo by nasvedčovalo zraneniu inou osobou, alebo osobami.
Neoficiálne správy hovoria o jedenásťhodinovej operácii, zlomenom nadočnicovom oblúku a oku mimo očnej jamky a krvácaní do mozgu…
Kdesi som zachytila, že vraj to mohol mať aj od intenzívneho cvičenia… Ktovie…
Mala som asi jedenásť rokov, keď pri bráničke zastavilo auto a z neho vypadol dobitý starý otec…
Spolu s otcom sme ho dostali do domu a tam sme ho poumývali, neskôr prišiel jeho kamarát pán doktor, ktorý ho ošetril… Vlastne sa vtedy nič nestalo, len si niekto znova dokazoval svoju moc a nadradenosť a vedel, že sa mu nič nestane. Spomenula som si na strach, ktorý som vtedy mala, keď som sa bála o starého otca…
Podobný strach som zažila viackrát. Naposledy vtedy, keď mi kamarátka napísala, že ma dal pozdraviť „kamarát“, o ktorom som vedela, že vďaka nemu som mala dosť skomplikovaný život a budúcnosť. Spomínam si, ako som dostala strach, zbalila som deti, doklady a chcela som s nimi utekať a ani som netušila kam… Keď prišiel manžel z práce, usmial sa a objal ma a povedal mi, že sa nemusím báť…
Áno aj to dokáže strach.

Dnes som si znova spomenula na starého otca.

Na jeho rozprávanie o tom, aké to bolo pred vojnou, ale aj počas vojny, na začiatku päťdesiatych rokov, ale aj potom neskôr a to len preto, že boli ľudia, ktorí si dokazovali moc nad inými zastrašovaním a násilím.
Nie, ani vtedy sa nebáli spravodlivosti, pretože stačilo v pravej chvíli prezliecť kabát. Také isté je to aj teraz. Aj teraz sú ľudia opantaní strachom. Strachom o zdravie, strachom o život, strachom o blízkych, strachom zo straty zamestnania a istôt, strachom z budúcnosti. A aj teraz stačí prezliecť kabát…
V súčasnosti znova prežívame dobu strachu. Strachu, ktorý zámerne šíria ľudia túžiaci po moci. Ľudia, ktorí majú zvrátenú radosť z utrpenia iných… V dejinách ľudstva vždy boli ľudia, ktorí takýmto amorálnym spôsobom pre svoje mocenské chúťky ničili život mnohým iným.
Ale… Vždy v dejinách ľudstva boli aj ľudia, ktorí sa takýmto spôsobom šírenia moci postavili a nenechali sa zastrašiť. Ľudia, ktorí dali tým druhým nádej, ukázali im svetlo pravdy a dobra a verím, že aj dnes to tak je. Pretože dobro a láska dokážu prekonať aj to najhoršie zlo.
Dôležité je však jedno. Nestratiť vieru a nádej v dobro a ľudskosť… Tie tu budú vždy…
Viete koľko dobrých a statočných ľudí je okolo vás? Stačí sa obzrieť a prestať sa báť…

Článok bol povodne zverejnený na slovanskenoviny.sk

Zdroje:
Fico sa pýta Kolíkovej, čo sa stalo Lučanskemu vo väzení…
Lučanský skončil v nemocnici…
Prasknutá cievka, či bitka?

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5491324x
Priemerná čítanosť článkov: 3936x

Autor blogu