Založ si blog

Pozor! Stratila sa chrípka!

Nie, že by mi chýbala. Ale je to neuveriteľné, odrazu jej niet. Alebo, áno?
Ale kde je?
Nedávno som kdesi čítala, že o minulom dvadsiatom storočí sa hovorí, ako o storočí chrípky, ale aj posledných dvadsať rokov nás chrípka dokázala poriadne vytrápiť.
Preto som sa zamyslela nad tým, čo sa v skutočnosti stalo. Odrazu tu máme smrteľnú chorobu, tak nebezpečnú, že je potrebné zatvárať ľudí do izolácie, zakázať im stretávať sa, rozdeľovať rodiny. Likvidovať ekonomiky štátov, dokonca zatvárať celé štáty.
Lenže…
Mnoho ľudí, ktorí sa tou nebezpečnou hnusobou nakazili, nemajú žiadne príznaky a väčšinou sa liečia tak, že ostávajú desať dní doma. Poznám zopár takých ľudí, ktorí mali pozitívny test na covid a v podstate im nič nie je, len sú nebezpeční tým, že môžu nakaziť iných. Lenže nepoznám nikoho, kto bol nakazený chrípkou a nemal žiadne príznaky. Zato poznám veľa ľudí, ktorí mali chrípku a niektorí z nich majú po prekonaní ochorenia aj trvalé zdravotné následky.
Párkrát som chrípku mala aj ja. Neobišli ma ani bolesť hlavy a svalov, dokonca ani vysoké horúčky pri ktorých som sa nedokázala postaviť na nohy a potrebovala som pomoc, aby som sa dokázala dostať na wecko, bolelo ma hrdlo a celý človek a pri každej chrípke som mala aj akútne respiračné problémy. Pri jednej chrípke som mala ťažký zápal pľúc.
V súčasnosti viem, že ak by som dostala chrípku, tak to pre mňa môže mať fatálne následky. Také, ako pre mnohých iných, ktorí trpia pľúcnymi ochoreniami, alebo aj inými ochoreniami, tak ako to je napísané aj v správach Úradu verejného zdravotníctva SR.
Len ma zaujíma kde je vlastne pravda?
A kde sa v skutočnosti stratila chrípka? A nielen chrípka… Veď kvôli koronašialenstvu sa úplne zabúda na pacientov s mnohými závažnými diagnózami, ako keby odrazu prestali existovať.
Jedine čo ma teraz napadá je to, že kto znova nájde chrípku, ktorá trápila svet celé dlhé desaťročia, dostane veľkú odmenu. Slobodu.

Zaujímavé zdroje:
10 vecí, ktoré by ste mali vedieť o chrípke…
Užitočné otázky a odpovede o chrípke…
A iné zaujímavosti…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5471018x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu