Založ si blog

Čas jahôd. ..

Včera som našla v jahodovisku poslednú zabudnutú malú jahôdku.
A dnes mi v jednej chvíli prišlo trošku ľúto, že ten tohtoročný čas jahôd už skončil. Vlastne každý rok trvá iba pár dní, možno iba dva týždne. Prvé sladké jahôdky, ktoré dozrievali v teple slnka, vystriedali také tie síce krásne, červené, ale už kyselkavé, bez vône slnka.
A teraz premýšľam, ako môže zmeniť taký čas jahôd naše životy. Čo všetko sa dá stihnúť za pár dní, alebo len dva týždne. Ktovie…
Niekto sa môže zaľúbiť, nájsť životnú lásku a vo výnimočnom prípade druhú, alebo možno prvú polovicu vlastnej duše. Iný naopak môže prísť o lásku a pocit bezpečia a pokoja.
Niekto dostane novú chuť žiť, nadýchne sa, pozberá odvahu a posledné zvyšky síl a urobí prvý rozhodný krok v ďalšom živote. Iný môže stratiť chuť a motiváciu a nevládze kráčať ďalej cestou života.
Niekto sa narodí a má pred sebou celý život, iný vie, že jeho život pomaly končí a odchádza do večnosti.
Za pár dní sa môže v živote človeka udiať veľmi veľa, alebo tie dni môžu uplynúť bez toho, aby si človek vôbec všimol, že je o dva týždne starší.
Za pár dní môžeme ochutnať sladkosť a opojnosť lásky, alebo trpkosť a bolesť strát a odchodov.
Za pár dní môžeme dospieť, nájsť sami seba, ale aj stratiť sebadôveru a sebaúctu.
Za pár dní môžeme toho urobiť veľmi veľa, nezištne podať ruku a pomôcť, alebo aj tvrdo a kruto niekomu ublížiť.
Vždy je na človeku samotnom, ako dokáže dni, ktoré má pred sebou prežiť. Či ich prežije naplno a dokáže urobiť svet okolo seba znesiteľnejším a krajším, alebo ich premárni vlastným egoizmom a bude ničiť všetko okolo seba.
Tohtoročný čas jahôd bol krátky, ale aj mojom živote sa toho veľa zmenilo. A preto naň nikdy nezabudnem. Možno preto, že všetko to, čo sa stihlo udiať za pár dní, mi pomohlo nájsť seba samú a ukázalo mi nový pohľad na život, jeho zmysel a význam.
Ozaj, už ste dnes povedali ľuďom, ktorých ľúbite, čo ku nim cítite a čo pre vás znamenajú?
Tak to urobte, pretože aj naše životy sú v skutočnosti ako čas jahôd. Niekedy sú oproti večnosti krátke a rýchlo pominuteľné a v skutočnosti v očiach toho hore, netrvajú dlhšie, ako ten náš pozemský čas jahôd…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5461095x
Priemerná čítanosť článkov: 3915x

Autor blogu