Založ si blog

Nie je titul ako titul. . .

Včera som si konečne po pár dňoch podebatila s mojím priateľom Dragom a jednou z tém nášho rozhovoru boli aj tituly. Jednomyseľne sme sa zhodli na tom, že tie súčasné vysokoškolské, už nemajú takú hodnotu a vážnosť ako v minulosti, a aj keď budú odoberané tým ľuďom, ktorí ich nadobudli nepoctivo, tak jeden druh titulov pretrvá.
Pretože nie je titul ako titul.
Pravdou je, že nová doba vždy prináša rôzne inovácie aj v sfére titulov, takže v súčasnosti je vhodnejšie používať v komunikácii aktuálne prívlastky, či prídavné mená, ktoré vyjadrujú súčasný charakter problematiky titulov. Ako príklad môžem uviesť novotvar prívlastku v podobe prídavného mena „korunovaný“ hlupák, „koronovaný“ hlupák, či „erudovaný“ somár, „eurovaný“ somár.
Podobných príkladov rôznych titulov by sa dalo nájsť veľmi veľa, pretože ľudia práve pri vymýšľaní takýchto titulov prekvapivo dosahujú vysokú úroveň tvorivej fantázie, ale aj slovnej zásoby, ktoré zaručujú rôznorodosť a pestrosť vo vzájomnom titulovaní sa.
Keďže nechcem, aby tento môj článok v konečnom dôsledku vyznel ako „List záporožských kozákov tureckému sultánovi“, nebudem uvádzať ďalšie príklady. Ale rada by som sa venovala problematike, ktorá priamo súvisí s témou týchto titulov. A tým je veľmi rozšírené používanie názvov rôznych živočíšnych druhov.
Nie je to príznakom nadradenosti živočíšneho druhu „homo“ nad ostatnými živočíšnymi druhmi?
Veď ako k tomu prídu taký osol, krava, vôl, bujak, kôň, sliepka, hus, vrana, tchor, či skunk?
Oslovujú sa oni medzi sebou našimi menami?
Nie je v záujme vyspelosti nášho druhu a civilizácie používať aj v tom prípade odbornú terminológiu?
Veď ako k tomu príde taká hrabavá hydina, ktorú bez premýšľania označíme ako hrabivú hydinu a následne týmto titulom vyznamenáme tzv. „zlatokopky“?
A čo taká krava, ktorá je symbol užitočnosti, pracovitosti, ale aj vytrvalosti? Určite to nie hlúpe zviera, tak prečo by sme ju mali urážať.
Preto si myslím, že v záujme správneho antropologického vývinu a budúcnosti ľudstva by sme sa mali napredovať aj v oblasti titulov. Veď určite lepšie znie titul „koronovaný homo falus“, ako „korunový somár“…
Viem, že toto moje zamyslenie môže vyvolať kontroverzné reakcie a nepochopenie podstaty témy.
Viem, však aj to, že práve tieto tituly vystihujú charaktery mnohých ľudí a preto sa nedajú len tak niekomu, komu právom patria, odobrať. Môžu sa však meniť a inovovať podľa spoločenskej potreby a objednávky.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5484674x
Priemerná čítanosť článkov: 3932x

Autor blogu