Založ si blog

Slnovratovo. ..

Posledná noc bola magická, čarovná, slnovratová, aj keď v Slnovratove bola tmavá, zamračená upršaná a vôbec nebolo vidieť hviezdy. Vonku sa nedalo tancovať naboso v tráve a ani si len tak ľahnúť do trávy a pozorovať hviezdy…
Áno, Slnovratovo je skutočné. Existuje, hoci keď na mape ho hneď nenájdete. Je to dedina ako iné, žijú v ňom ľudia, ktorí majú svoj vlastný život, starosti, radosti, žiale, sny…
Ale je aj iné Slnovratovo. To v mojom srdci, v mojej duši. Je to malý kúsok sveta, plný slnka, kvetov, hudby a vôní. Kúsok sveta, ktorý patrí iba mne. Sveta, kam sa môžem ukryť pred špinou tohto skutočného sveta.
Kúsok sveta, kde môžem byť len sama sebou a kam patria ľudia, ktorých milujem.
Slnovratovo je miesto, kde sa cítim šťastná, kde tvorím a píšem to, čo cítim.
Verím, že mnohí z nás majú také svoje miesta, kde sa cítia tak, ako ja v mojom Slnovratove.
Verím, že mnohí z nás majú svoje útočiská a aj keď ich nazývame každý inak, majú spoločné to, že sú to miesta, kde sa cítime šťastní a v bezpečí.
Posledných pár dní trávim v mojom Slnovratove. Oddýchla som si od falošného rámusenia spoločnosti, hluku a humbuku, ktorý vytvárajú novodobí, samozvaní bôžikovia tohto sveta, ktorí sa nazývajú politikmi a celebritami a vo svojej sebestrednosti si namýšľajú, že sú dôležití a dokonalí…
Dala som prednosť tomu, čo vo svojom živote považujem za prvoradé a dôležité. Pretože ticho a pokojná atmosféra môjho Slnovratova, mi vždy ukáže smer cesty kadiaľ mám kráčať, ale aj riešenia problémov.
A aj keď je Letný slnovrat oficiálne za nami, čaro zázrakov skutočného života, lásky a ľudskosti, tichého šťastia je len v nás samotných…
Stačí len počúvať vlastné srdce…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Sheffield

Britská polícia zadržala tínedžera, ktorý útočil v škole v Sheffielde

01.05.2024 21:49

Polícia uviedla, že chlapec útočil ostrým predmetom - predpokladá sa, že šlo o sklenený črep.

Tank / Gaza /

V Gaze je viac vojnového odpadu než na Ukrajine, tvrdí OSN

01.05.2024 21:31

Pre porovnanie, frontová línia na Ukrajine má dĺžku takmer tisíc kilometrov, Pásmo Gazy 40 kilometrov.

Gruzínsko / Tbilisi /

Gruzínska polícia počas protestov v Tbilisi zadržala desiatky osôb. V putách skončil aj líder opozície

01.05.2024 21:19

Na rozohnanie davu ľudí, ktorí sa zišli na zhromaždení proti prijatiu zákona o transparentnosti zahraničného vplyvu, použila gruzínska polícia slzotvorný plyn, vodné delá a obušky.

Zuzana Čaputová

Prezidentka Čaputová: Hlas Slovenska po vstupe do EÚ zosilnel

01.05.2024 20:46

Hlava štátu to uviedla pri príležitosti stredajšieho 20. výročia vstupu SR do EÚ.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5499563x
Priemerná čítanosť článkov: 3942x

Autor blogu