Založ si blog

Ako pred dažďom. ..

V pondelok podvečer som dostala mail, v ktorom mi môj priateľ oznámil, že jeden z nás odišiel do Večnosti…
Je zvláštne, ako človek dokáže prežívať straty. Najviac však bolia straty priateľov…
Včera ma večerný chlad vyhnal zo zeleninovej záhrady ešte pred zotmením. V kuchyni som si naliala veľký pohár červeného vína a sadla som si na chvíľu na terasu. Na oblohe sa prevaľovali ťažké mraky plné dažďovej vody a vo vzduchu bolo cítiť zmes vôní kvetov zo záhrady pred domom.
Vôňa ruží sa zmiešala s vôňou tymiánu, levandule, šalvie a mokrej hliny. Všetko voňalo prenikavo ako pred dažďom, aj keď večer nespadla ani kvapka. Odliala som pár kvapiek vína bohom a začítala som sa do básní nášho priateľa Josipa a nechala som padať dážď spomienok.
Dážď spomienok na vášnivú filozofickú debatu mojich priateľov, vďaka ktorej som ešte viac pochopila podstatu ich priateľstva, ale aj ich básnického umenia. Na kytičku ruží zo supermaketu, ktorú Josip vytiahol z tašky, ktorú stále nosil… Na vrelé objatie a dvojzmyselné komplimenty, na ktorých som sa schuti zasmiala. Spomínala som na básne v mailoch, aj na „umelecké“ komolenie môjho mena…Aj na balíček plný malých knižočiek básní, ktorý mi poslal v septembri previazaný vianočnou mašličkou…A schuti som sa zasmiala nad správami, v ktorých sme riešili jeho vek. Keď sa ma spýtal, či viem koľko môže mať rokov, napísala som mu presné číslo. Chcel vedieť ako som na to prišla. Odpísala som mu, že som použila jednu veľmi zložitú matematickú metódu, ktorú som mu pomenovala a mierne vysvetlila a moje božské a čarodejné schopnosti. Napísal mi, že s takým čudesným stvorením s bosoráckymi schopnosťami nechce mať spoločné. Zabudol, že týždeň predtým mi napísal, koľko rokov má. A keď som mu to so smiechom vysvetlila venoval mi básničku o bosorke…
Včera bol zvláštny večer… Chvíľku som sedela a pozorovala ako padá večerná tma a premýšľala som o tom, čo po nás ostane. Po Josipovi ostali jeho básne. A to ma presvedčilo, že urobím to, o čom mi hovorili moji priatelia. A mala by som to urobiť kým mám ešte čas…Vyberiem zopár básní a urobím z nich malú zbierku, nech po mne ostane aspoň tých pár slov a myšlienok, ktoré možno potešia pár ľudí a spomenú si na mňa aj keď tu už dávno nebudem…
Nie necítim sa ako poetka a umelkyňa, nikdy nebude zo mňa majster slova ako bol Josip a môj drahý priateľ Drago. Ale ktovie, možno si raz niekto v podobnej chvíli ako bola tá včerajšia večerná, zoberie malú útlu knižôčku a prečíta si tých pár veršíkov a v prenikavej vôni záhrady ako pred dažďom, slová v nej vyvolajú dážď spomienok…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Rudolf Schuster

Rudolf Schuster získal Čestné občianstvo Košického samosprávneho kraja

23.04.2024 15:06

Ide o vôbec prvé udelenie takéhoto ocenenia v histórii kraja.

Britain Clinton

Brusel chce uľahčiť život v Británii aj mladým Slovákom. Použije na nich Londýn dvojaký meter?

23.04.2024 14:00

Európska komisia by rada zmäkčila nepríjemné dopady brexitu na občanov členských štátov EÚ vo veku do 30 rokov. Aký postoj zaujali politici v Londýne?

Reedukačné centrum Bystričany

PS vyzýva na zatvorenie reedukačného centra v Bystričanoch. Dochádzalo tam údajne k sexuálnemu násiliu

23.04.2024 13:36, aktualizované: 14:15

Predstavitelia Progresívneho Slovenska realizovali vlastný prieskum zariadenia, v ktorom podľa ich slov dochádza k porušovaniu pravidiel.

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5490047x
Priemerná čítanosť článkov: 3936x

Autor blogu