Založ si blog

Tak ako to vlastne je?

Čítala som správy v mainstreamových médiách o utorkovom proteste „antifašistických bojovníkov“ v Levoči, ktoré organizovali strany pána Kisku a Trubana. A potom som si pozrela video, ktoré koluje internetom.
Vďaka nemu ma zaujalo viacero skutočností, ktoré video „pokojného protestu“ ukázalo.
Okrem pekných transparentov a duchaplných odpovedí na otázky moderátorky, som videla, ako skutočne vyzerajú rasovo diskriminovaní a utláčaní ľudia, ktorí sa protestu zúčastnili.
Zaujalo ma ich pekné oblečenie a moderné mobily, ktoré si pracujúca chudobina na Slovensku často krát nemôže dovoliť, aj keď poctivo pracuje a vytvára hodnoty.
Zaujala ma ich radosť zo života a široké úsmevy s ktorými bojujú proti fašizmu. Fascinovali ma ich hlboké vedomosti nielen o politickej situácii na Slovensku, či o holokauste a fašizme, ale aj súcit s obeťami fašizmu a odhodlanie bojovať proti nemu.
Zaujala ma ich telesná kondícia, ktorú im môžeme my všetci, ktorí pracujeme len tíško závidieť.
A tak nám treba.
Pracujeme, staráme sa o deti, zadlžujeme sa, len aby sme mali kde bývať. Poctivo platíme dane, poplatky, dodržiavame zákony, staráme sa o obydlia a ich okolie, dokonca separujeme odpad a ešte si aj platíme za jeho odvoz. Vozíme sa autobusmi z nákupov, lebo na taxíky nemáme a neobchádzame susedov, či nemajú v záhradách nejaké hospodárske prebytky, alebo staré železo. Nemáme ani len ten čas ísť radostne protestovať, lebo mnohí pracujeme, dokonca aj do toho zahraničia chodíme pracovať a nie využívať sociálne systémy.
Jednoducho sme nepoučiteľní.
Tým, že sa snažíme slušne žiť a pracovať, diskriminujeme tých, ktorí si užívajú slobodu a demokraciu. Aspoň tak to práve teraz vyzerá.
A naše extrémistické správanie spočíva v tom, že chceme slušne a žiť a svojou prácou nútime inú skupinu ľudí, ktorá si užíva výhody slobody a demokracie zarábať na nás a bohatnúť. Snáď sa nedožijeme toho, že aj za to budeme braní na zodpovednosť. Ale Slováci sú už takí, veľkodušní, dobroprajní: „Len si udrite pán veľkomožný, tuto aj z druhej strany“.
A tak premýšľam o tom, ako to vlastne je?
Som aj ja extrémista a fašista, lebo pracujem, dodržiavam zákony, plním si občianske povinnosti a nechcem nič iné, len pokojne a slušne žiť?
Já ti nevím Karle…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5492031x
Priemerná čítanosť článkov: 3937x

Autor blogu