Založ si blog

Budovateľské heslá Borisa Kollára. ..

Včera aj dnes som si nechtiac vypočula budovateľské predvolebné video strany B. Kollára.
Po chvíľke ma napadlo, či sa z p. Kollára nestáva komunistický funkcionár. Heslá, ako „Štát by mal ľuďom, pomáhať a nie na nich zarábať. “ či „ Chceme zaviesť systém stavania štátnych nájomných bytov, kde vám budeme garantovať dvojizbový byt za 200 eur mesačne.“ mi pripomenuli dobu spred tridsiatich rokov, keď štát skutočne ľuďom pomáhal a staval pre občanov cenovo dostupné nájomné byty. Vo videu zaznela informácia, že strana Sme rodina vie, ako postaviť 25 000 štátnych nájomných bytov ročne. Podobné lacné a prázdne predvolebné sľuby zaznievajú aj od iných strán.
Ak by tieto strany naozaj chceli pomáhať občanom nášho štátu v oblasti dostupného bývania, tak by v prvom rade presadili „Právo na bývanie“ ako jedno z ľudských práv, ktoré by bolo zakotvené v Ústave SR.
Možno to p. Kollár myslí dobre, ale…
To, že máme na Slovensku firmu, ktorá vyrába komponenty na modulové stavby bytov a celá jej produkcia ide na vývoz je síce pekné, len si neviem predstaviť, ako by dokázala jedna firma zabezpečiť modulové stavebné komponenty na 25 000 bytov ročne. Takisto je zavádzajúca informácia, že štát má množstvo pozemkov na ktorých môže stavať. Pán Kollár vo svojom videu tvrdí, že v Rakúsku, Nemecku a Švajčiarsku to funguje. Verím, že áno. Neviem, aké vedomosti a skúsenosti má p. Kollár z oblasti stavebníctva a plánovaného hospodárstva, pretože pri všetkej úcte, mám pocit, že výstavbu 25 000 štátnych nájomných bytov si predstavuje ako „Hurvínek válku“.
Mňa osobne by zaujímalo, aké firmy by stavali tieto byty? Má štát, štátne stavebné firmy? Alebo by to zasa len stavali „živnostníci z donútenia“ subdodávateľskym spôsobom, tak ako sa to robí napríklad pri výstavbe diaľnic a iných štátnych zákazok, ktorí na svoje peniaze čakajú celé mesiace?
Ale čo ma najviac zaujíma, kto fyzicky by tie byty staval? Pretože drvivá väčšina stavebných pracovníkov (živnostníkov z donútenia), práve kvôli zlým skúsenostiam na Slovensku pracuje tam kde to funguje, ako povedal pán Kollár. V Rakúsku, Nemecku a iných štátoch.
To si pán Kollár skutočne myslí, že tá hŕstka ľudí, ktorí ešte vedia ako sa stavajú bytové domy a nie lacné modulové stavby, ktoré by aj u nás boli poriadne predražené a ktorí ešte ostali robiť na Slovensku, by dokázali s ľuďmi, ktorých majú teraz k dispozícii na stavebné práce, postaviť také množstvo bytov?
Nájomné bývanie, tak ako ho niektoré strany prezentujú vo svojich volebných programoch sú prázdne predvolebné sľuby. Budovateľské heslá, ktoré používa p. Kollár a nielen on, sú lacnou predvolebnou propagandou, tak ako všetky doteraz nesplnené sľuby politikov, ktorí ich sľubujú občanom tejto druhotriednej kolónie, len aby sa udržali pri moci, vládli a čo najviac zarobili na naivite občanov.
Časy „socializmu“, keď štát staval nájomné byty a pomáhal občanom sú už dávno preč…
25 000 nájomných bytov ročne

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Gare du Nord / Železničná stanica /

Vlaky vo Francúzsku majú stále meškanie, návrat do normálu sa čaká v pondelok

27.07.2024 13:47

Vlakové spojenia medzi Parížom a Nemeckom sa po podpaľačských útokoch podarilo obnoviť.

Orbán

Orbán: Pripravme sa na to, že Ukrajina sa nestane členom EÚ, ani NATO

27.07.2024 13:20

Maďarský premiér podotkol, že v rusko-ukrajinskej vojne majú obe strany brutálne straty, no napriek tomu sa nechcú dohodnúť.

Boris Susko, minister spravodlivosti

EK dala Suskovi mantinely. Odborníci: Je to štandardný postup, ktorý predchádza žalobe. Pellegrini mohol počkať

27.07.2024 12:00

Či bude nakoniec potrebná ďalšia novela, ukáže až čas. Minister Susko si plánuje výhrady s eurokomisiou vydiskutovať, mimoriadna schôdza podľa neho potrebná nebude.

tanker, filipíny, ropa

Hrozba environmentálnej katastrofy. Ropa z potopeného tankera uniká do Manilskej zátoky

27.07.2024 11:50

Ropná škvrna sa v Manilskej zátoke od štvrtka zväčšila viac ako trojnásobne a tiahne sa po dĺžke 12 až 14 kilometrov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5588994x
Priemerná čítanosť článkov: 4006x

Autor blogu