Založ si blog

Poklady. . .

Hromadím ich, zhŕňam, aj napriek biblickému varovaniu:“Nezhromažďujte si poklady na zemi…“
Vďaka nim sa cítim nesmierne bohatá. Majú pre mňa obrovskú hodnotu a mám aj také, ktorých hodnota sa nedá vyčísliť.
Poličky plné kníh, ktoré sú pokladmi samé o sebe. K mnohým mám citový vzťah, niektoré máme vo viacerých vydaniach a prekladoch. Niektoré som zháňala celé roky, až sa mi ich podarilo nájsť v niektorom z antikvariátov. Knihy majú svoj vlastný život, osud, dušu…
Dokážu potešiť, poučiť, inšpirovať, ale aj sklamať tak ako ľudia, ak sú prázdne, povrchné, hlúpe a vulgárne.
Iné poklady ukrývam zabalené v krabiciach, alebo ich mám tak položené, aby som ich videla každý deň. Ručne šitého panáčika, svietnik kúpený kedysi dávno na vianočnom bazári, keramický slimák, polmetrová ceruzka so srdiečkami, s ktorou sa nedá písať, fotografie, množstvá sloníkov pre šťastie, anjelik so slamy, skamenelý morský koník, zvláštne keramické náušnice, ručne robené náramky, alebo náhrdelníky, drobné kresbičky a priania, hračky, zošity s prvými písmenkami, žiacke knižky, albumy s fotkami. Sú to drahocennosti, ktoré mi pripomínajú ľudí, ktorých ľúbim.
Mnohí z nás majú ukryté podobné skvosty, ale s inými príbehmi.
Nádherné poklady sa dajú zhromaždiť a uchovať v podobe spomienok.
Možno na prvé lásky, bozky, čítanie s baterkou pod perinou, detské hry a priateľstvá.
Sú to aj spomienky na drahých ľudí, ktorí už odišli, ale práve vďaka nim, v nás stále žijú.
Spomienky na chvíle, ktoré sa už nevrátia, ale zanechali v nás hlbokú stopu.
Ale to najcennejšie, by sme mali mať ukryté v srdciach. Je to poklad najvzácnejší zo všetkých. Ten, ktorý z nás dokáže urobiť milujúce bytosti a ľudí a ktorý môžeme dávať iným v podobe lásky, priateľstva, nehy, empatie, súcitu, dobra.
Každý z nás má mnoho pokladov a pre každého je cenné niečo iné, ale najcennejšie a najvzácnejšie poklady sú tie, s ktorými sa dokážeme nezištne podeliť.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo silné zemetrasenie, evakuovali školy. Otrasy cítili aj Atény

29.03.2024 11:04, aktualizované: 12:41

Obyvatelia regiónu Olympia hovorili o veľmi silných otrasoch.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5471642x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu