Založ si blog

Sedem životov. . .

Zbytočne vyhasnutých pri raňajšej tragédii.
Sú tragickým mementom tejto doby. Toho, čo sme dopustili a pred čím si stále zatvárame oči.
Poznám zo svojho okolia veľa žien, ktoré takto odchádzajú za prácou, mnohé od malých detí, o ktoré sa im starajú starí rodičia. Iné preto, lebo ich nikde nezamestnajú po štyridsiatke, ďalšie v preddôchodkovom veku, aby pomohli svojim deťom.
Hypotéky a iné úvery, potraviny, náklady na bývanie, to všetko sa platiť musí.
V Prešovskom a Košickom kraji je najvyššia nezamestnanosť v republike.
Tisíce žien a mužov podobným spôsobom ako obete tragédie, opúšťajú svojich blízkych a cestujú za prácou do zahraničia, kde za ňu často dostávajú minimálnu mzdu, ktorá je niekoľkonásobné vyššia ako tá u nás.
Ešte stále chce niekto tvrdiť, že pre západ nie sme lacnou pracovnou silou?
Rozprávala som sa o tom so svojou známou. Hovorila mi, že každá cesta tam a späť je obrovský risk a nikdy nevie, či príde domov živá. Tí chlapi, ktorí ich vozia, ťahajú za volantom celé hodiny bez prestávky a odpočinku z jednoduchého dôvodu, aj oni musia z niečoho žiť.
Čítala som diskusiu pod článkom o tragédii, mnohí za to vinia Fica, je to jednoduché a alibistické hľadanie vinníka.
Stojím si za tým, čo som napísala aj do diskusie. Môže za to tento systém, ktorý sme sem vpustili a prijali s otvorenou náručou. Môžu za to všetci tí, ktorí sa striedajú a striedali pri moci od prevratu.
Môžu za to tí, ktorí nás predali ako lacných otrokov západu.
Tento štát míňa miliardy na rôzne hlúposti a nie je schopný zabezpečiť slušný život svojim občanom, či už pracujúcim, alebo tým, ktorí sa už o seba sami nedokážu postarať.
Celý tento totalitný režim je prežratý korupciou, nemorálnosťou, hnusným vykorisťovaním a neľudskosťou, ktoré sa začali považovať za normálne.
Sedem zbytočne vyhasnutých životov normálne nie je…
Vyjadrujem všetkým pozostalým úprimnú sústrasť…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Drucker, Kažimír, Bodis

Rezort školstva sa spája s inovatívnym projektom FinQ. Cieľom spolupráce je zlepšiť finančnú gramotnosť žiakov

25.04.2024 15:51

Ide o súčasť širšieho úsilia podporiť inovácie vo vzdelávaní na základných i stredných školách.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5492448x
Priemerná čítanosť článkov: 3937x

Autor blogu