Založ si blog

Vlasy. . .

Obzerala som si ťa vo svetle nočnej lampy. Ležal si na chrbte, hlavu si mal opretú o vankúš. Mal si ešte okuliare na nose a noviny v ruke. Už si spal.
Tvoj profil ostal stále rovnaký, nezmenil sa. S typickým antickým nosom, aké tesal Michelangelo svojím sochám.
Vlastne vďaka Michelangelovi som sa do teba zaľúbila. Vtedy si mal vlasy ešte husté a kučeravé ako jeho Dávid a tak trochu si na neho podobal.
Pozerala som na tie tvoje vlasy už trošku redšie a kratšie a už nie tmavohnedé, ale sivé.
Na vlasoch najskôr vidno, že starneme.
Nevdojak som sa dotkla svojich vlasov. Stále dlhých, hustých a tmavých ako keď som bola mladé dievča, sedela som s knihou o Michelangelovi na kolenách a pozorovala ťa ako pracuješ.
Vtedy sa na pár minút zastavil čas. A ja som fascinovane pozerala na teba inými očami.
Zrazu si prestal byť len kamarát, kolega.
Zrazu si bol zaujímavý a pekný chlap…
Znova som sa dotkla svojich vlasov.
Kedysi dávno, keď sme sedeli v malej krčmičke oproti sebe a rozprávali sa, hladil si mi ich a jeden neposlušný pramienok si si natáčal na prst.
Natočila som malý pramienok vlasov na prst, tak ako ty vtedy, pozerala som sa na ne a premýšľala o tom, kedy v nich budú prvé strieborné nitky a či vôbec budú…
Zložila som ti pomaličky okuliare a zobrala noviny. Ani si si to nevšimol. Ani to, keď som Ti vytiahla malý vankúšik spod hlavy. Ani ten malý bozk, ktorý som ti dala na vlasy.
Spal si premožený únavou ťažkého dňa…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5461088x
Priemerná čítanosť článkov: 3915x

Autor blogu