Založ si blog

Spomienky na hudbu. . .

Hudba je dôležitou súčasťou môjho života. Je mojím vzduchom, ktorý mi dovolí nadýchnuť sa aj vtedy, keď je to veľmi ťažké. Je mojou veľkou láskou a je rovnako vzácna a krásna ako láska sama.
Premýšľala som nad tým, kedy som začala hudbu vnímať a cítiť jej krásu.
Počúvam mnoho rôznych štýlov, podľa nálady. Ale najviac je môjmu srdcu blízka hudba, ktorej niektorí hovoria vážna, aj keď sa mi nezdá stále veľmi vážna, alebo klasická hudba…
Nádheru klasickej hudby som začala preciťovať vďaka starému otcovi, ktorý veľmi rád počúval priame prenosy z koncertov v rádiu.
V letnej kuchyni, kde trávieval veľmi veľa času po smrti starej mamy bolo obrovské drevené rádio s takým tým magickým okom, ktoré svietilo nazeleno a bolo pre mňa ako malé dieťa niečim fascinujúcim.
Sedávala som na veľkom diváne, kde boli vakúše s vyšitými ružami a ktoré boli spomienkou na starú mamu.
Veľmi rada si spomínam, ako ma starý apenko učil tancovať valčík na Straussove melódie.
A raz som počula jeden krásny koncert. „Aranjuez“ od skladateľa Joaquína Rodriga. Vtedy som netušila, kto tú nádhernú skladbu napísal a nepamätám si, kto to hral, ale vnímala som len hudbu.
Vnímala som tú obrovskú radosť a šťastie na začiatku a potom prišlo Adagio…
Stalo sa vám niekedy, že hudba dokázala vystihnúť vašu podstatu, pocity, vašu dušu, vaše ja?
Keď som počula prvý krát tie tóny, plakala som…
Je v nej ukryté úplne všetko. Teraz po rokoch viem, že je v nej ukrytý môj život, moje vnímanie sveta, moje túžby…
Hudbou sa dá vyjadriť všetko… Láska, šťastie, radosť, vášeň, ale aj bolesť či smútok…
Niekedy sa mi zdá, že je jednoduchšie vyjadriť ňou všetky pocity.
Hudba je jeden zo zázrakov života…
Tu je spomínaný celý koncert v nádhernom prevedení…
A tu spomínané samotné adagio…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Belgicko, Európsky parlament, polícia

Krajná pravica tu nie je vítaná. Bruselské úrady zablokovali konferenciu konzervatívcov, kde mal vystúpiť Orbán

16.04.2024 17:26

Medzi pozvanými boli tiež niekdajší kandidát na prezidenta Francúzska Éric Zemmour alebo jeden zo strojcov brexitu Nigel Farage.

nehoda, auto

Tínedžer s dvomi promile alkoholu si sadol za volant, po nehode chcel ujsť

16.04.2024 17:20

Mladíka zadržal policajt, ktorý náhodou prechádzal okolo.

Vladimir Putin

Na oslavy vylodenia spojencov do Normandie pozvali Rusko, nie však Putina

16.04.2024 17:06

Šéf Kremľa nebude pozvaný z dôvodu agresívnej vojny rozpútanej Ruskom na Ukrajine.

zubár, zuby, zubný kaz,

Dolinková sa chystá šetriť na pacientoch. Zdravý chrup sa stáva výsadou bohatých

16.04.2024 17:00

Náplasťou na rastúce ceny za zdravý chrup boli aspoň sčasti benefity zdravotných poisťovní. Od mája však pacienti o ne prídu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5482250x
Priemerná čítanosť článkov: 3930x

Autor blogu