Založ si blog

Úplatky, všimné, drobná pozornosť. . .

Bailyes, víno, domáca, štyri kilá klobás, odborní asistenti, „špeciálna prokuratúra“…
Prvý apríl? Sotva, veď je koniec augusta, ale plebs treba niečim zabaviť.
Úplatky sú také staré ako politika a prostitúcia.
Veď ako možno inak nazvať uplácanie všelijakých „božstiev“, len, aby sa na ľudí nenahnevali a nezoslali na nich svoj hnev?
Obeta? Tak sa dá nazvať aj finančný príspevok pre lekára, keď chce mať niekto skôr vybavenú operáciu…
Priznám sa, úplatok a všimné som nikdy nedala a ani nedám, prieči sa to môjmu vnútornému presvedčeniu.Nebudem sa stavať do submisívneho postoja pred niekym, kto je za svoju prácu riadne platený a mal by ju vykonávať čestne a poctivo.
Lenže, správať sa takýmto spôsobom, ponížene sa doprosovať, podlizovať, uplácať je už pomaly „úplne normálne“, skôr sa za nenormálneho považuje človek, ktorý takýmto spôsobom nekoná. Sami ľudia si môžu za to, že sa už pomaly všade bez úplatku a všimného ani nepohnú.
Pár krát som na svoj postoj doplatila, ale poznám aj ľudí, pre ktorých by bolo ponižujúce zobrať úplatok, takže som sa na napríklad na lekárske vyšetrenia dostala aj bez obálky, ale tak by to malo v normálnej a zdravej spoločnosti fungovať…
Ak sa prestaneme správať ponížene v bežných situáciach a uvedomíme si svoju cenu, tak sa toto pomaly začne vytrácať aj z tých najvyšších miest, pretože tam je korupcia v úplne iných číslach, ako je fľaša značkového alkoholu, alebo obálka so 100 eurami…
Dávanie malých úplatkov tam „dolu“, dáva odvahu brať a dávať miliónové tam „hore“…
Prečo u nás nič poriadne nefunguje? Lebo skoro každý čaká nejakú tú „obálečku“…
A zastierať obrovskú korupciu na najvyšších miestach, exemplárnym trestaním asistentíkov, ktorý sa na svoje miesta pravdepodobne dostali podobnou cestou, by bolo aj smiešne, keby to to nebolo skôr na zúfanie si a do plaču nad celkovou morálkou a situáciou na Slovensku a nielen tu…
Drobnú pozornosť, čokoládu, som dala pánovi z antikvariátu, ktorý mi odložil knihy, ktoré som dlhšie zháňala…
Ale verím, že úprimné poďakovanie a milý úsmev má oveľa väčšiu hodnotu ako všetky úplatky a pozornosti sveta.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5487537x
Priemerná čítanosť článkov: 3934x

Autor blogu