Založ si blog

Čo zanecháme našim deťom?

Do rodiny nám po dlhej dobe pribudol nový, malý človiečik. Takáto udalosť poteší všetkých, ale deti postupne rastú, stávajú sa členmi spoločnosti.
Malá princeznička je tak trochu sovička a jej rodičia toho v noci veľa nenaspia, zobrala som si ju v noci na starosť.
Pri tom drobčekovi, obklopenom láskou a starostlivosťou, ktorý nemá ani tušenia o okolitom svete, som mala čas premýšľať.
Keď boli malé moje deti, stále som dúfala, že sa niečo zmení, k lepšiemu. Ako plynie čas pochopila som, že zmena neustále prebieha, ale len k horšiemu. Pochopila som to, čo hovorili starší ľudia, že dobre už bolo.
Nuž deti sa rodia, každú minútu na celom svete. Ale mnoho týchto detí zomiera veľmi skoro na hlad, choroby, biedu.
Mnohé z detí sa stávajú obeťami vojen aj v dnešnom „civilizovanom“ svete.
Mnohé deti už od malička musia otrocky pracovať, len aby prežili, nemajú čas na bezstarostné detstvo, Kvôli práci sa nevzdelávajú, nehrajú…
Akú budúcnosť chystáme my všetci našim deťom?
Celý svet je v pohybe, zbláznil sa.
Ľudia, ktorí ho ovládajú chcú mať stále viac a vládnuť čoraz väčším územiam a štátom.
Aj u nás na maličkom Slovensku prebieha tvrdý boj o moc a ľudia otupení a znechutení všetkým tým, čo sa deje nad tým ani nerozmýšľajú.
Všade dookola zúri šialenstvo mocných tohoto sveta.
Obrovské množstvá financií sa dávajú na nezmyselné vojnové vraždenia, prevraty, ničenie celých krajín a národov a miliardy ľudí vrátane malých detí žijú v obrovskej biede a nedostatku. Musia žiť na vojnami spustošených územiach, bez pitnej vody, strechy nad hlavou a v neustálom strachu.
Obrovské množstvá financií sa dávajú na výskum vesmíru, hľadanie nových planét, ktoré by ľudstvo mohlo kolonizovať a naša vlastná Zem je drancovaná, ničená…
Čo zanecháme našim deťom?
Spustošenú, neobývateľnú planétu?
Život v otroctve?
A bude ešte vôbec komu, čo nechávať?
Každé takéto šialenstvo, ktoré prebieha aj teraz, nekončí dobre. Už sme mali dve ničivé vojny za posledných sto rokov a celý svet je v podstate vo vojne, len zatiaľ neboli použité tie najničivejšie zbrane.
Ten malý drobček, ktorého som uspávala v náručí a všetky deti a aj my máme právo na normálny, slušný, pokojný život v mieri.
Tak prečo nám ho mocní sveta odopierajú?
Prečo sa tak vyžívajú vo svojom bohatstve, ale hlavne v ľudskom utrpení?

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Štefan Harabin, ta3

VIDEO: Prezidentský kandidát Štefan Harabin. Rusko nepovažuje za agresora, chce neutralitu Slovenska

19.03.2024 07:00

O post prezidenta Slovenskej republiky vo voľbách v roku 2024 sa uchádza 10 ľudí.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 09:06

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5461293x
Priemerná čítanosť článkov: 3915x

Autor blogu