Založ si blog

Čas snežienok…

 

Ilustračný obrázok: Pixabay

Pred dvoma dňami mi dcéra poslala fotku snežienok…

Tá fotografia mi pripomenula detstvo a záhradu starej mamy, kde rástli husto medzi kríkami ríbezlí, ale ich drobné kvietky bolo vidieť aj v kvetinovej záhrade,

Snežienky sú nádherné kvietočky, hoci sú malé a krehké. Dokážu potešiť oči aj srdcia prvým nádychom novej jari.

Tie, čo rástli v záhrade starej mamy voňali omamnou vôňou na ktorú som si po toľkých rokoch spomenula, tak ako aj na vôňu tých, ktoré raz priniesol tatino z hory. Spomenula som si ako prišiel z roboty, v jednej ruke mal kytičku lesných jahôd a v druhej snežienky. V tej chvíli sa mi to zdalo nemožné…

Snežienky v horúcom lete. Potom mi prezradil, že robili vysoko v horách a na severnej strane, kam sa slnko dostalo len málokedy. Tam našiel celú lúku snežienok…

Je to zvláštne, ako dokáže jedna fotka vyvolať toľko spomienok na drahých ľudí, na ich úsmev a lásku.

Je zvláštne ako sa človek stáva na pár okamihov dieťaťom. Stačilo zatvoriť oči a bola som v záhrade starej mamy a cítila som v duši vôňu, takú známu a pritom vzdialenú v čase, voňu na ktorú sa nedá zabudnúť…

Tak, ako sa nedá zabudnúť na ľudí, ktorých máme v srdci…

Tak ako sa nedá zabudnúť na náruč plnú lásky, na objatie, na okamihy šťastia, ktoré nám boli a aj sú dopriate prežiť…

 

 

Devana

Slnovratovo

 

Článok bol zverejnený na: Belobog.sk

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Bohuš Garbár

Vyzvedačstvo pre Rusko a branie úplatkov. Súd poslal Garbára do väzenia, nezaplatil totiž pokutu

29.04.2024 13:22

Garbár podľa polície zbieral informácie pre príslušníkov ruskej vojenskej rozviedky GRU od apríla 2021.

Komunisti oslávili 1. máj

V prípade minuloročného zjazdu KSS polícia zastavila trestné stíhanie

29.04.2024 13:15

Na zjazde mali byť vystavené nielen tradičné komunistické symboly, ale aj portrét Stalina.

Blinken

Blinken žiada vyššiu súčinnosť v oblasti obrany s krajinami Perzského zálivu

29.04.2024 13:10

Blinken chce svoju cestu po krajinách Blízkeho východu využiť aj na to, aby v tejto záležitosti vyvinul tlak na vedúcich predstaviteľov Izraela.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5497197x
Priemerná čítanosť článkov: 3941x

Autor blogu