Založ si blog

A je po voľbách…

 

Ilustračný obrázok: Pixabay

 

Vraj slobodných a demokratických, v ktorých si ľudia rovnako slobodne a demokraticky volili svojich zástupcov do parlamentu.

Dnes však vidíme taký mocenský boj o jej získanie, že človek začne premýšľať, čo je na takých voľbách vôbec slobodné a demokratické.

A žijeme vôbec v demokratickej spoločnosti, alebo je to iba totalita demokratúry a partokracie?

Vedia ľudia, že základný princíp demokracie sa dá definovať jednou vetou?

Áno dá, cit:

Spoločnosť je demokratická, ak sú zosúladené individuálne záujmy spoločnosti so záujmami jednotlivca pri zachovaní alebo náraste slobody tak jednotlivca ako aj spoločnosti.

Ing. Dušan Lukášik CSc.

 

V akej spoločnosti teda žijeme?

 

Devana

Slnovratovo 3. október 2023

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Počasie / Dáždnik / Dážď /

SHMÚ vydal výstrahu pred búrkami s krúpami v troch okresoch

04.05.2024 18:48

Búrky môžu byť spojené s prudkým lejakom s intenzitou 20 až 30 milimetrov zrážok počas 30 minút. Nárazy vetra môžu dosahovať 65 až 85 kilometrov za hodinu.

Matthias Ecke

Skupina útočníkov napadla a zranila europoslanca SPD Eckeho. Museli ho operovať

04.05.2024 17:39

Krajinskí predsedovia SPD uviedli, že útok je varovným signálom pre všetkých v Nemecku a známkou toho, že stúpenci krajnej pravice sú už celkom bez zábran.

Irán / Vojnová loď /

Iránska vojenská loď Šahíd Mahdaví prekročila prvýkrát rovník

04.05.2024 17:28

Je to údajne prvýkrát, čo Irán vyslal loď svojho námorníctva na takúto diaľkovú misiu.

Eurovoľby 2024

Strany môžu na kampaň v eurovoľbách minúť najviac tri milióny eur

04.05.2024 16:13

Pri volebnej koalícii platí tento limit zvlášť pre každú stranu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5503695x
Priemerná čítanosť článkov: 3945x

Autor blogu