Založ si blog

Kde sú tie hranice. . . Janko-Svetlan. . .

Pred pár dňami som zažila jedno z najkrajších stretnutí v živote. Na malom, komornom koncerte som sa stretla s poéziou ľudskosti a hudbou života… A osobne som spoznala Janka Svetlana, ktorý je  so svojou hudbou a piesňami Svetlom  vo svete absurdnosti tejto podivnej doby. Svetlom, ktoré prináša radosť a pokoj do životov a duší.

 

Foto: Pixabay

Koncert začínal piesňou „ Kde sú tie hranice…“. Piesňou plnou skutočnej životnej pravdy, ktorá dokáže otvoriť srdcia a  dať nádej.

Nie, nebudem  veľa písať  o Svetlanovi, pretože stačí počúvať jeho piesne. Piesne, ktoré sú plné poézie hudby a hudby poézie.

Piesne, ktoré dokážu pohladiť dušu a dotknúť sa srdca tak, že z neho prýštia slzy harmónie a radosti. Piesne, ktoré naplnia človeka pokojom, ale aj primäjú premýšľať nad jednoduchosťou života a zložitosťou pravdy.

Piesne, ktoré dávajú odpovede na otázky, ktoré sa sami bojíme položiť z nepochopiteľného strachu z nášho bytia. Otázky, ktoré sa   nedovolia  mnohým slobodne nadýchnuť lásky a slobody.

Piesne, v ktorých je on sám…

 

„Kde sú tie hranice,

ničivej hystérie v nás.

Tie zauzlené strachy,

ktoré nedovolia dýchať…

Dýchaj, dýchaj, dýchaj…

Dýchaj, dýchaj, dýchaj

 a prestaň sa báť… „

 

Ktovie, ako by vyzerali životy mnohých, keby si uvedomili, kde sú tie hranice ničivej hystérie v nich a zauzlené strachy, ktoré im nedovolia dýchať?…
Ktovie, ako by vyzerali ich životy, keby sa konečne dokázali nadýchnuť, prestali sa báť  a začali žiť?…

Ktovie?…

Možno len potrebujú zatvoriť oči a počúvať Svetlanovu „Modlitbu“ a otvorenou mysľou a srdcom vidieť Svetlo, ktorého lúče prerazia temnotu a prežiaria odvahu…

 

Kde sú tie hranice…

 

S úctou Devana

 

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5485895x
Priemerná čítanosť článkov: 3933x

Autor blogu