Založ si blog

Pre koho píšem?

Táto doba, aj keď je pre mnohých zvláštna a ťažká, prináša mnoho malých zázrakov v podobe nových ľudí, ktorých som mala možnosť spoznať a s ktorými som si ako sa hovorí, „ľudsky sadla“.
Táto zvláštna doba, prinútila mnohých ukázať svoj skutočný charakter, ktorý dokázali mnohí skrývať, či už za masku ľudomilstva v podobe moralizovania, či falošnej láskavosti, za ktorou sa skrýva iba obyčajný egoizmus. Mnohí však svoje skutočné charaktery skrývali pod maskami uzavretosti a neprístupnosti.
A práve v tejto dobe, som sa spoznala s ľuďmi, ktorí majú podobné videnie sveta ako ja a pochopila som, aká dôležitá je nádej, ktorú všetci potrebujeme. A tá nádej môže byť ukrytá aj v úplných drobnostiach, o ktorých si myslíme, že nie sú podstatné a strácajú hodnotu.
Možno je to aj pár obyčajných slov v podobe veršíkov o láske.
Pred pár dňami sa mi podarilo vďaka podpore pár skvelých ľudí vydať prvú, malú knižočku básní.
Keď som ju darovala bývalým kolegyniam, stal sa skutočne zázrak. Jedna z nich, krásna, mladá žena, ktorá by mi mohla byť dcérou povedala: „Ivetka, toto je to, čo je v tejto divnej dobe dôležité a veľmi potrebné, aby sme mohli myslieť na krásne veci…“
Dlho som o jej slovách premýšľala a pochopila som, že v tomto svete strachu, bezmocnosti a beznádeje je láska tou najdôležitejšou hodnotou, akú máme. Nielen láska medzi ženou a mužom, ale láska, ktorá z nás robí ľudí, napĺňa ľudskosťou, porozumením, úctou, súcitom. Láska kvôli ktorej znova dostávajú mnohé zaznávane hodnoty svoj pôvodný význam a zmysel. Hodnoty, ako sú spravodlivosť, čestné konanie, ale aj obyčajná láskavosť v každodennom konaní.
Áno, obyčajná láska človeka k človeku, ale aj k vlasti, k Zemi, je láskou, ktorá dokáže dávať nádej aj v tých najhorších chvíľach beznádeje, smútku a neistoty.
Láska, ktorá dokáže dávať odvahu a silu práve vtedy, keď cítime strach a myslíme si, že sme úplne bezmocní.
A premýšľala som o tom, pre koho v skutočnosti píšem.
Áno, píšem pre všetkých tých, ktorí dokážu cítiť a ľúbiť. Sú to všetci tí, ktorí sa nehanbia za to, že majú srdce a veria v lásku. Píšem pre všetkých tých, ktorým nie je ľahostajný tento svet a budúcnosť našich detí. Píšem pre obyčajných ľudí, ktorí sa nehanbia byť ľuďmi… Môže to byť upratovačka, predavačka, učiteľka autistických detí, opatrovateľka, úradníčka či žena, ktorá sa živí prácou svojich rúk. Môže to byť chlap, ktorý pracuje so zbíjačkou, či za pásom v automobilke, šofér autobusu, jaskyniar, alebo muž, ktorý píše úžasné básne, či príbehy, novinár…
Je úplne jedno kto a čím sú všetci títo ľudia. Dôležité je to čo majú spoločné a to je, že sú skutočnými ľuďmi.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 06:51

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5493161x
Priemerná čítanosť článkov: 3938x

Autor blogu