Založ si blog

V súmraku dňa. ..

Včera večer som si za súmraku dňa, unavená po ťažkom pracovnom týždni, sadla s pohárom vína na terasu. Pustila som si hudbu a pozorovala tmavnúcu oblohu. Mesiac už vyšiel, chýbal mu už len kúsok do splnu a vedľa neho, v jeho tieni sa ukázala malá hviezda. Spolu so súmrakom začal chladnúť aj vzduch a pofukovať ostrejší vietor. Konáre veľkej brezy sa pohybovali v jeho rytme a lístie sa na nich trepotalo a chvelo, ako keby sa bálo blížiacej sa tmy.
Započúvala som sa do zvukov nastávajúceho večera a hudby. Jacques Brel clivo prosil svoju lásku „Neopúšťaj ma, neopúšťaj ma…“ a ja som nechala víriť hlavou myšlienky.
Myšlienky o tom, ako aj v ľudskom živote nastane v jednej chvíli súmrak dní. A ako sa toho súmraku dní života bojíme. Bojíme sa nastávajúcej tmy a chladu. Bojíme sa starnutia a staroby. A život sa stáva takou láskou, ktorá nás postupne opúšťa.
Nie, život ten skutočný život nás neopúšťa, ani keď sme starší a máme pocit, že už strácame silu.
Môže nám toho ešte veľa dať. Môže nám darovať krásnu noc plnú lásky a šťastia. Oveľa krajšiu, ako tá o akej spievali Yasmin Levy s Yannisom Kotsirasom, keď prosili vo svojej piesni o jednu noc plnej lásky, ktorá skončí klamstvom…
Život nekončí nocou staroby a klamaním seba samých a aj ostaných, ak ho prežijeme tak, že sa dokážeme pozrieť priamo sebe do očí v zrkadle, ale aj smrti, ktorá bude naším posledným priateľom, alebo nepriateľom.
Život nekončí nocou staroby, tak ako nekončí ani láska a tiché šťastie, ktoré prináša. Pretože aj noc, ktorá príde po súmraku dňa, môže byť krásna, tajomná, plná svetla a ligotu hviezd a mesiaca, keď nestratíme zmysel života, keď nestratíme dôvod žiť a lásku.
Život nekončí súmrakom dňa a nocou staroby. Nekončí prvými vráskami a sivými vlasmi. Nekončí chorobou a ubúdaním síl. Nekončí ani stratami, ani tými definitívnymi….
Nie, nebudem plakať spevom ako Lara Fabian „Som chorá, úplne chorá, vlievam svoju krv do tvojho tela a som ako mŕtve vtáča, kým ty spíš“… Aj keď sa občas cítim bezradná a stratená a premýšľam o svojom živote, o tom čo cítim a počítam straty, sklamania, tak ako mnohí z nás…
Súmrak dňa prešiel plynule do tmy, tak ako každý večer, strom predo mnou v nej strácal, hudba hrala a ja som vedela, že už dávno nie som dievčatko a nemám strach z tmy a noci. A nebojím sa ani toho, čo príde po súmraku dňa a po krásnej, dlhej a tajomnej noci…
Stanem sa súčasťou nekonečna…
Neopúšťaj ma…
Jedna noc
Som chorá…
Nekonečno…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Čína Filipíny Juhočínske more lode

Čína a Filipíny sa vzájomne obvinili z eskalácie napätia v Juhočínskom mori

28.03.2024 14:07

Loď čínskej pobrežnej stráž v sobotu zablokovala filipínske zásobovacie plavidlo, poškodila ho vodným delom a zranila pri tom troch filipínskych vojakov.

medveď, Liptovský Mikuláš

Medveďa, ktorý útočil v Liptovskom Mikuláši, našli s pomocou dronov do 1,5 hodiny

28.03.2024 13:53

Počas monitorovania medveďa bolo s dronmi nalietaných približne 74 kilometrov.

česko rusko ambasáda

Proruská špionážna sieť útočí proti EÚ: Poľsko a Česko spustili vyšetrovanie, majú zistenia týkajúce sa Slovenska

28.03.2024 13:50

Poľská kontrarozviedka (ABW) vyšetruje činnosť proruskej špionážnej siete zameranej proti členským štátom a orgánom Európskej únie.

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5470791x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu