Založ si blog

O láske neláskavej, alebo nie všetko sa dá kúpiť. ..

Pred pár týždňami som sa pod článkom, kde som napísala, že aj láska a ľudskosť sa zmenili na falošnú ilúziu, dostala do ostrejšej polemiky s diskutérom, ktorý tvrdil, že láska ostane láskou a ľudskosť ľudskosťou. Vtedy ma jeho ostrejší tón trochu zarazil, ale primäl ma k tomu, aby som začala viac o jeho slovách premýšľať.
Áno, mal pravdu. Obyčajná láska ostane láskou a ľudskosť ľudskosťou. To len my ľudia, chceme všetko mať a pretvárať na svoj obraz. Chceme vlastniť, kupovať a mať pocit, že aj tá láska, obyčajná láska, nám právom patrí, ak si za ňu zaplatíme.
Ale dá sa láska kúpiť, či predať? Dá sa láska vlastniť ako nejaký predmet?
Nie. Mnohí ľudia si neuvedomujú, že nie všetko sa dá kúpiť. Možno majú dosť peňazí, aby mali pocit, že všetko môžu merať ich hodnotou. Ale sú hodnoty, ktoré sa peniazmi a ani bohatstvom nedajú vyvážiť a ani za ne kúpiť.
Aká by to potom bola láska, ak by mala presnú cenu? Bola by to ešte vôbec obyčajná láska? Nie, už by to nebola tá obyčajná láska, ktorú človek dokáže druhému dať nezištne z úprimného srdca, ale bola by to láska neláskavá, plná egoizmu a chamtivosti, tvrdosti srdca a vypočítavosti.
Aká by to potom bola láska, ak by sme chceli iného človeka vlastniť bez toho, aby sme ho počúvali, vnímali jeho myšlienky, pocity a túžby?
Bola by to egoistická láska, ktorá chce len „mať“ a nebola by tou obyčajnou láskou, ktorá napĺňa rôzne vzťahy. Ten medzi mužom a ženou, rodičmi a deťmi, priateľmi, kamarátmi a blízkymi ľuďmi. Bola by to len sebaláska človeka, ktorý chce mať kontrolu nad inými.
Nie, láska sa nedá kúpiť, nedá sa vynútiť citovým a iným vydieraním, nedá sa vlastniť.
Môžeme ju dostať darom, alebo sami darovať. Len vtedy bude tou obyčajnou láskou, ktorá dokáže napĺňať ľudí radosťou a šťastím, ale aj prinášať bolesť a vyvolávať slzy.
Len vtedy ju dokážeme precítiť a vďaka nej sa staneme ľudskejšími, ale aj zraniteľnejšími. Staneme sa cítiacimi bytosťami, ktoré si uvedomujú priepastný rozdiel medzi mať a vlastniť a žiť a byť…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5494522x
Priemerná čítanosť článkov: 3939x

Autor blogu