Založ si blog

Máj lásky čas. ..

Dnešný deň je taký zvláštny. Zamračený a upršaný. Pred chvíľou doznel jeden dážď a ešte neuschli jeho kvapky na okenných tabuliach a už prichádza ďalší.
Príroda unavená a utrápená dlhotrvajúcim suchom, načerpala z neho životodarnú silu. Keď som vyšla von, mala som pocit, že všetko zázračne ožilo. Tráva sa zazelenala, stromy vystreli svoje lístky k nebu. Ruže v záhonoch zrazu vyzerali inak a kvety mali sýtejšiu farbu. Malé macôšky a taričky, spolu s fialovými a žltými mini kosatcami žiarili aj pri zamračenej oblohe.
Ako málo a pritom tak veľa, potrebuje príroda k tomu, aby ožila po zime, či suchu.
Zamyslela som sa nad tým, čo potrebuje láska, aby dokázala rásť, kvitnúť a prinášať plody?
V posledných dňoch a týždňoch je unavená a utrápená suchom ľudských sŕdc, ktoré začali dávať prednosť chladnému egoizmu, vypočítavosti, neláskavosti.
Ktovie, čo sa s ňou stane, keď na ňu ľudia zaneprázdnení riešením špiny sveta, zabudnú…
Práve v tejto chvíli, keď píšem týchto pár slov znova začalo pršať. Dážď spolu s hudbou, ktorú počúvam, vytvárajú zvláštnu atmosféru a kulisu, ku slovám o láske.
Áno, aj láska potrebuje novú silu, možno dážď úsmevov a ľudského tepla spolupatričnosti a súcitu
Tá, medzi mužom a ženou potrebuje dážď nehy, pochopenia, dôvery a úcty.
Láska vo všetkých podobách, je ako krehká rastlina, ktorá prerastá naše životy a je len na nás, ako sa o ňu dokážeme starať. Ak jej dávame všetko to, čo potrebuje, aby rástla a rozkvitla, ako kvety v máji, tak urobí naše životy krajšími, plnohodnotnejšími. A nezáleží jej na tom, koľko máme rokov, či sme zdraví, alebo chorí, či chudobní ako kostolné myšky.
Vtedy dokážeme cítiť radosť zo života a z drobných maličkostí, ktoré nás obklopujú.
Vtedy sa dokážeme smiať spolu so slnkom, plakať s dažďom, len tak tancovať a spievať, počúvať zvuky prírody, vnímať všetok život okolo seba a dokonca sa rozprávať s malými drobnými včelami, ktoré usilovne pracujú spolu s nami na záhrade.
Vtedy dokážeme vidieť vo všedných veciach ich nevšednosť a krásu a prekonávať bolesť života.
O máji sa hovorí, že je časom lásky. Áno, je časom lásky, ale aj života a všetkého, čo s ním súvisí.
Ešte stále prší a ja počúvam, ako kvapky dažďa klopkajú na parapet a okno. A stále verím, že ľudia pochopia, aký prázdny a pustý je život bez lásky a nepremárnia čas, ktorý tu majú a ktorý by mohli využiť zmysluplne. Žiť s láskou a žiť pre lásku…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34

namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší súd NS

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5493584x
Priemerná čítanosť článkov: 3938x

Autor blogu