Založ si blog

Psia dušička. . .

Psia dušička je niečo, čo ma nikdy neprestane prekvapovať.
Ale aj snaha psíka, prekabátiť ma, či ochraňovať pred všetkými.
Vždy ma rozosmeje, keď vidím nášho beťára ako sa snaží značkovať si všetko, čo mu príde do cesty.
Napríklad aj kolesá auta. Dnes sa zasa zakrádal okolo neho ako indián na love a opatrne zakukoval, či sa pozerám. Keď začal dvíhať labku, pri slovíčku „fuj“, na chvíľku zostal nehybne stáť na troch labkách a potom spustil na zem aj tú štvrtú a odišiel od auta spôsobom nafučaného puberťáka.
Každý psík, ktorého sme mali, bol iný a každý mal svoju vlastnú dušičku. Prvá fenka vyrastala s deťmi, bola viac ich kamarátka ako moja, ale keď bolo zle, dokázala som sa vyplakať do jej kožúška a bola trpezlivou poslucháčkou. Sedávala pri mne, keď som vonku na lavici pila kávu, alebo bylinkový čaj a keď som nedávala pozor, vždy stihla ochutnať. Druhá, malá, zlatožltá guľôčka, dokázala ticho presedieť na lavici na gánku pri dome celé hodiny, keď som niečo robila vonku a pozorovala ma pri práci, alebo ma „strážila“ na záhrade. Dokázala naháňať statné jelenice, ktoré chodili večer do sadu a nebála sa pustiť ani do líšky. Tretia bola neuveriteľne inteligentné stvorenie. Strážila dvor, záhradu. Milovala deti a niekedy som mala pocit, že stačí málo a začne rozprávať, keď som sa s ňou debatila.
Po troch fenkách, máme psíka a to je trošku iné kafe. Napriek svojej veľkosti je to ešte stále mojkáčik. Keď prídem domov, alebo výjdem von z domu, uteká a vyskočí na lavicu a už tam čaká, zvláštne sa prikrčí, robí neodolateľné psie očičká a čaká na pohladkanie a škrabkanie. Lenže… Od malička je to objímací psík, a tak hladkanie končí vždy tak, že ma objíme labkami, oprie si hlavu o mňa a robí ešte viac psie očičká…
V takých chvíľach majú psíky v očiach viac lásky, ako majú ľudia a dokážu ju dávať nezištne, možno len za milé slovo a pohladenie. Často sú lepšími poslucháčmi a spoločníkmi ako my ľudia.
Aj keď dokážu robiť aj svoje psie kusy a niekedy aj poriadnu neplechu, vedia dať veľa radosti a človeka rozosmiať.
Vtedy cítim, že majú svoju psiu dušičku, svojskú, zvláštnu, možno inú ako ľudia, ale často krát čistejšiu.
Možno bolo najväčším úspechom človeka, skrotiť plaché zviera a urobiť si z neho priateľa.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

čaputová, pavel

Čaputová po schôdzke s Pavlom: Vzťahy medzi ČR a SR sú predurčené k blízkosti. Našu spoluprácu však treba budovať a upevňovať

19.03.2024 11:40

Prezidentka Zuzana Čaputová sa počas návštevy Prahy stretla so svojím českým náprotivkom Petrom Pavlom.

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

Vladimir Putin, Moskva, Rusko

Útok na Volkova bol mrazivo účinný. Dokazuje návrat ruskej špionáže do studenej vojny

19.03.2024 10:25

Rusi do každej vojny vstúpili v zlom stave, potom ale postupne, vďaka vysokému počtu ľudí a nulovému rešpektu k ich strate, sa dostali do formy.

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:57

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5461396x
Priemerná čítanosť článkov: 3915x

Autor blogu