Založ si blog

Ranná káva. . .

Milujem jej vôňu. Dokáže prebudiť zmysly a úplne ma zobudiť zo spánku.
Je to taký malý, každodenný rituál, podobný tým iným, ktorý väčšina z nás pozná.
Uvarím si ju a chvíľku čakám kým vychladne. Dám si do nej dve lyžičky cukru a niekedy medu, premiešam a pozorujem ako para, ktorá z nej stúpa vytvára tanečné kreácie dvoch zamilovaných milencov.
Viem, že káva by sa nemala piť nalačno, ale ja ju najradšej pijem tak, len vtedy si vychutnávam jej chuť.
Je to čas, keď si pred povinnosťami a prácou, urobím malú chvíľku pre seba, pustím hudbu, vyčistím hlavu a nazberám energiu na celý deň. Niekedy napíšem pár viet, alebo premýšľam, ale najradšej sa len tak ponorím do čistých tónov hudby a nechám sa ňou obmývať ako životodarnou vodou…
Niekedy sa pozerám cez kuchynské okno do záhrady, čo nové rozkvitlo, alebo ako sa vrabce už od skorého rána hašteria na plote. Keď prší pozorujem ako dážď steká lenivo po skle obloka, alebo ako dopadajú kvapky dažďa na rastliny, alebo robím grimasy na psa a smejem sa na tom, ako sa na mňa vyškiera a bláznivo poskakuje…
Každý z nás potrebuje chvíľku pokoja, keď môže byť len on sám so sebou a vlastnými myšlienkami. A práve to sú tie chvíle, keď dokáže pochopiť mnoho vecí a nájsť riešenia problémov s čistou hlavou a vidieť to, čo predtým nevidel…
Ranná káva to nie je len nápoj, ktorý povzbudí zmysly, ale hlavne tých pár minút, keď sa môžem trošku zastaviť v tomto uponáhľanom svete.
Ako tak pozerám, už mám prázdnu šálku a povinnosti a práca čakajú. 🙂

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Škola / Školstvo / Žiak /

Školákom sa začali veľkonočné prázdniny, do lavíc sa vrátia o týždeň

28.03.2024 07:30

Veľkonočné prázdniny sú pre školákov posledným dlhším voľnom pred koncom školského roka.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5470634x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu