Založ si blog

Vianočné medovníčky. . .

Medovníčky rozvoniavajú v našom dome často, ale tie vianočné vôňajú tak inak, sviatočnejšie.
Voňajú nielen medom a škoricou, ale najmä radosťou, úsmevom a očakávaním. Ich vôňa dokáže vyčariť zvláštnu atmosféru pokoja.
Pečiem ich roky, už si ani nepamätám kedy som začala, asi to bolo hneď na prvé Vianoce po svadbe, ale vtedy som ich ešte nezdobila.
Od starého otca som dostala knihu po starej mame o mede, medovníčkoch a medových koláčikoch a tam bolo zopár obrázkov ozdobených vianočných medovníčkov.
Tak začalo obdobie skúšania pečenia toho najlepšieho receptu, výroby polevy a hlavne zdobenia.
Medovníčky sa stali mojou záľubou…
Snažím sa nimi obdarovať priateľov, rodinu a urobiť im trošku radosť…
Najradšej si spomínam na tie chvíle, keď deti boli malé a radi ich zdobili.
V nedeľu poobede som nachystala veľký stôl v jedálni, veľa polevy, pretože mali inú spotrebu ako ja. 🙂
Každý dostal drevenú podložku, najmladšie dieťa dokonca aj vankúšik pod zadoček, aby dosiahlo na stôl a pustili sa do práce.
Boli to úžasné umelecké dielka, niektoré dosť futuristické, ale krásne. Vysmiate rybky, mesiačik, smejkovia, hríbiky, motýle, alebo kopec kostičiek pre havinku.
Do kuchyne bolo počuť: „Mamka, mamka, poď sa pozrieť ako sa mi vydaril“ alebo: „Keď sa mi nepodaril môžem ho zjesť?“
Bolo krásne ich pozorovať… Ako poolizovali polevu a zdobili ďalej… Poleva bola všade, na medovníčkoch, stole, občas aj na podlahe, na tričkách, tváričkách, aj vo vlasoch.
Vyrástli a medovníčky zdobím už sama, ale chutia im stále.
Možno im ich vôňa bude pripomínať vôňu detstva, domova a Vianoc.
Ale aby som o medovníčkoch iba nepísala, posielam Vám zopár aspoň takto virtuálne…
Zopár som nazdobila už na Mikuláša a zopár aj dnes…

null

null

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo silné zemetrasenie, evakuovali školy. Otrasy cítili aj Atény

29.03.2024 11:04, aktualizované: 12:41

Obyvatelia regiónu Olympia hovorili o veľmi silných otrasoch.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5471643x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu