Založ si blog

Chvíle, kvôli ktorým prichádzame na svet. . .

Pozorovala som jesennú oblohu z okna vlaku. Biele mraky sa spájali so sivými a vytvárali na jasnomodrej oblohe zvláštne obrazce. Farby jesennej prírody sa prelínali v lúčoch slnka a to sa odrážalo od pokojnej hladiny, lenivo tečúcej rieky. Bol to krásny moment, možno upevnený krásou hudby, ktorú som v tej chvíli počúvala. Na chvíľku som zabudla na okolitý svet a nechala sa unášať krásou krajiny a tónmi Vivaldiho gitarového koncertu a začala som premýšľať o zmysle a význame života. O chvíľach, kvôli ktorým prichádzame na svet. Verím, že aj tá, ktorú som prežívala bola jedna z nich.
Chvíle, kvôli ktorým prichádzame na svet, aké sú?
Sú to len chvíle šťastia, alebo tie menej šťastnejšie, ktoré z nás robia ľudí?
Každý okamih života, aj ten šťastný, ale aj ten, keď cítime strach, bezmocnosť či bolesť je dôležitý. Aj tie najťažšie chvíle, ktorým musíme čeliť sú pre náš život dôležité.
Keď prichádzame o blízkych, často až vtedy dokážeme precítiť vzácnosť času, kým sú tu s nami a ktorý nám darovali a my im.
Keď sa sami pozeráme priamo smrti do očí, práve vtedy dokážeme pochopiť hodnotu a krásu života, nielen toho vlastného, ale života samotného.
A zrazu cítime obrovskú vďačnosť za to, že tu sme. Že sme dostali dar byť súčasťou života tých, ktorí na obklopujú, našich blízkych, priateľov, kamarátov, ale aj neznámych ľudí, ktorým anonymne venujeme aspoň malý úsmev.
Každá chvíľa nášho života má zmysel, aj keď nie vždy vieme aký a pýtame prečo práve ja? Až čas ukáže pravý význam toho, čo musíme prežívať.
Niekedy sú to práve tie chvíle, ktoré sa nám na prvý pohľad javia ako ťažké, ktoré nás posúvajú vpred a robia lepšíme ľuďmi.
Vďaka takým chvíľam vieme oceniť aj drobné momenty šťastia, pokoja, krásy a lásky, ktoré nám život prináša.
Vieme pochopiť akú hodnotu má obyčajný úsmev, objatie, bozk.
Chvíle, kvôli ktorým prichádzame na svet sú pre každého z nás tie, medzi prvým nádychom a posledným výdychom.
Je to celý náš život.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5487569x
Priemerná čítanosť článkov: 3934x

Autor blogu