Založ si blog

Deti a vojna.

Ako dieťa som sa veľmi bála vojny a bojím sa jej doteraz. Pred tými viac ako tridsiatimi rokmi boli spomienky na vyčínanie nacistov a fašistov veľmi živé. Naši starí rodičia a aj rodičia ju zažili vojnu na vlastnej koži, niektorí dokonca aj obe.
Rozprávali nám o tom, čo reálne zažili. Rozprávali o krutosti, biede, strachu a my sme túžili po tom, aby už nikdy nič také nebolo.
Nedávno som sa prechádzala po Duklianskom pamätníku. Určite ho mnohí poznajú a boli sa prejsť aj Údolím smrti.
Samotný pamätník dýcha zvláštnou atmosférou. Šum stromov, ktoré ho obkolesujú vytvára pocit pokoja.
Len vojenská technika a novovybudované bunkre pripomínajú to, čo sa tam dialo pred niekoľkými desaťročiami.
Stretla som tam zopár rodín s deťmi, možno to bol len bežný výlet a možno zobrali svoje deti na miesta, kde padli ich príbuzní.
Turisti z Čiech a Poľska sú na týchto miestach častými návštevníkmi.
Hrozba vojny je stále reálna a mnohé deti ju zažívajú aj dnes.
Pred pár dňami tu na Pravde vyšiel článok o tom, ako deti na Ukrajine trávia prázdniny v tábore, kde majú vojenský výcvik a učia ich nenávidieť iný národ. Učia ich nenávidieť krajinu, ktorá vybojovala mier pre celú Európu. Vedia tie deti, ktoré sa hrajú na vojnu, ako trpia deti v Donbase?
Vedia vôbec, že toto besnenie podporuje ich vláda a celá „demokratická“ Európa?
Ako može niekto podporovať zabíjanie detí?
Ako môže niekto podporovať utrpenie iných?
Ako môže niekto zabíjať deti?
Je leto, prázdniny, deti by sa mali hrať a nie učiť bojovať a nenávidieť.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5485514x
Priemerná čítanosť článkov: 3932x

Autor blogu