Založ si blog

Ako som nevidela Emanuelu. . .

S kamarátom sme sa nedávno rozprávali o tom ako sme v minulosti pozerávali filmy.
Trošku ma prekvapilo, že nevedel, kto je Darth Vader, kultová postava z Hviezdnych vojen, ktoré som ako malá žaba videla prvý krát u nás v amfiku. Takisto som videla Súboj titanov. Bol to pre mňa veľký zážitok, amfiteátre mali obrovské čaro. Pre decká, ako som bola vtedy ja, to bolo doslova dobrodružstvo. Byť s kamarátmi večer vonku, pozerať výborný film a tie sladké paličky za korunu namiesto lízatiek…
Rozprávali sme aj o tom, ako sme takéto filmy pozerávali a tí starší vtedy aj filmy pre dospelých, ktoré sa zháňali od kamarátov a známych a požičiavala sa 46 kópia 27 kópie. Čo na tom, že sa občas dali vidieť len nejaké rozmazané obrysy a bolo počuť divné pazvuky, ale ten adrenalín… Ten stál za to…
Vtedy som si spomenula, ako som nevidela prvý erotický film v živote. Vrchol erotiky pre nás vtedy ešte -nástky bola Angelika, aj keď sa priznám bez mučenia, že hneď po revolúcii som čítala Milenca lady Chatterleyovej, ale vtedy ma viac zaujalo sociálne pozadie príbehu, ktoré je tiež fascinujúce.
Práve v tom období prišla do kín Emmanuelle. Kolegovia ma presvedčili, aby som zabezpečila lístky a urobíme podnikovú akciu. Mali sme vlastný autobus, tak sme často chodili do kina, divadla, na koncerty, na plaváreň…
Lístky som kúpila, kolegovia sa vypáradili, poniektorí zobrali aj svoje nežné polovičky, aby sa vraj inšpirovali.
Bolo leto, obdobie dovoleniek, tak sme často zastupovali kolegov, ťahali dlhé smeny. Pamätám si, že sme s jedným kolegom ťahali taký týždeň, dokonca aj víkend a v ten deň ešte aj dvanástku. Boli sme poriadne unavení. Ale do kina sme statočne išli.
Z kina si pamätám ako sme sa usadili a keď zhasli svetlá, nastala tma aj u mňa. Doteraz netuším o čom bol kinožurnál a filme ani nehovorím.
Kolegovia mali z nás poriadnu zábavu ešte veľmi dlho po tejto „akcii“. Dozvedela som sa, že sme sa s kolegom opreli o seba a spali ako zabití, ten ešte aj poriadne chlapsky chrápal. Doteraz ľutujem, že som nezažila tú atmosféru, ako počas erotických scén niekto chrápe.
Ja som svoju potupu toho pamätného večera zavŕšila tým, že som po skončení filmu išla taká rozospatá na vecko a zamierila som rovno na pánske. Našťastie tam nebol nikto, pamätám si, že mi bolo dosť divné, prečo je tam pisoár. Ako som vyšla von, tak som to ešte aj poriadne skritizovala, že ktorý blbec namontoval v babskom záchode mušľu.
Do toho kina sme potom veľmi dlho nešli, radšej sme chodili do malého, kde filmy reprízovali a ja som najradšej chodila do filmového klubu, kde som videla mnoho skvelých filmov.
Emanuelu som nikdy nevidela, ani teraz z recesie, či nostalgie.
Ale verím tomu, že erotika, ktorá tam bola ukázaná a tá terajšia, ktorá je úplne všade a dosť divnej podobe, by pôsobila ako nevinný Macko Uško oproti terajším Pokémonom…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

karlova ves, električka, bratislava, Segnerovsa

V Karlovej Vsi zrazila električka chodkyňu, skončila v nemocnici

23.04.2024 11:18

Polícia chodcom zdôrazňuje, že sú povinní dať električke prednosť aj na neriadených priechodoch pre chodcov.

kalamita, lykožrút, Čierny Balog

Mimoriadnu situáciu pre lykožrúta rozšírili aj na okresy Revúca a Detva

23.04.2024 10:56

Na lykožrútovú kalamitu v okolí Čierneho Balogu upozornili lesníci začiatkom marca.

medveď, svit

Po cyklistickom chodníku vo Svite sa pohyboval medveď

23.04.2024 10:43

Mesto Svit v Popradskom okrese vyzýva obyvateľov i návštevníkov na opatrnosť.

sunak

Rada Európy aj OSN kritizujú plány Británie na deportácie migrantov do Rwandy

23.04.2024 10:35

Migrantov by mali deportovať bez ohľadu na ich pôvod, ak prídu do Británie nelegálne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5489978x
Priemerná čítanosť článkov: 3935x

Autor blogu