Založ si blog

Miesto, kde sa dá plakať. . .

Začiatkom leta som sa dostala na jedno, pre mňa zvláštne miesto. Neviem či to bola zhoda náhod, osud, alebo to len tak malo byť.
Bolo to miesto, len cez kopec vzdialené od miesta môjho detstva. Je zvláštne, že som ho nepoznala, pretože s tatinom sme ako deti pochodili celé široké okolie a dobre poznali lesy aj kopce.
V ten deň som sa chcela prejsť, aby som si trošku vyvetrala hlavu. Prešla som poľnou cestou k potoku, kde sa cesta rozdvojovala. Vybrala som si cestu vľavo, asi preto že som po jej okrajoch videla rásť a kvitnúť bôľhoj, ktorý som nevidela celé roky. Po niekoľkých metroch už len úzkej cestičky popod stromy, som vyšla do zvláštnej krajiny. Nebola to lúka, ale veľké otvorené priestranstvo,lemované lesom, ktoré dávalo pocit voľnosti. Po okrajoch rástli malé jahôdky, koberce voňavej materinej dúšky, rebríček, drobné, nežné, tmavoružové lúčne klinčeky…
V strede tejto nádhery rástol osamotený mladý buk a pár metrov od neho bol veľký kameň, bolo to zvláštne, ako keby ho tam niekto zabudol…
Bolo neskoré ráno a slnko už stihlo vypiť všetku rosu z trávy a kvetov. Všade bol zvláštny pokoj, bolo počuť len šum stromov, bzukot včiel.
Cestou ku kameňu som si nazberala malú kytičku materinej dúšky. Kameň bol na dotyk veľmi chladný, asi tým, že noc predtým bola studená a slnko ho nestihlo nahriať. Sadla som si do trávy a oprela som sa o ten chladný kameň, je to zvláštne, ale ten chlad mi vôbec neprekážal.
Dva dni predtým som prišla o jedného človeka, jeho smrť ma veľmi zasiahla, až tak, že som spočiatku ani nedokázala plakať, nedokázala som to pochopiť.
To miesto, so svojou nádherou a pokojom a chlad kameňa uvolnili moju bolesť a žiaľ. A ja som sa konečne mohla rozlúčiť a vyplakať. Vyplakať zo žiaľu, zúfalstva a bezmocnosti, že som nedokázala pomôcť…Dokázala som konečne vymazať číslo, fotky a správy z telefónu. Dokázala som si odpustiť a pochopila som, že by som tomu nezabránila žiadnym spôsobom. Pochopila som, že život, aj keď je veľký dar, býva často ťažký a krutý a niekedy sa stane, že človek nedokáže znášať bolesť a krutosť tohto sveta a radšej odíde…
Pochopila som, že nikdy by sme nemali nikoho súdiť za jeho rozhodnutie, ale radšej pomôcť znášať a zdieľať zármutok s jeho blízkymi.
Kytičku materinej dúšky som zviazala stebielkom trávy a položila na ten kameň.
Verím tomu, že sa k tomu kameňu ešte raz v živote vrátim a znovu naň položím malú kytičku, ako poďakovanie prírode, že vďaka tomu úžasnému miestu, ktoré stvorila, som dokázala pochopiť mnoho vecí zo svojho života…
A hlavne som si uvedomila, kto som…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5493144x
Priemerná čítanosť článkov: 3938x

Autor blogu