Založ si blog

Smútok za letom. . .

Dnes bol ešte krásny letný deň, ale v povetrí už bolo cítiť prvú vôňu jesenného vetra a mňa zase začal ako každý rok premáhať smútok za letom, slnkom a teplom.
Za letom, ktoré každý rok prináša omamné vône kvetov, mne leto pripomína vôňa ruží a materinej dúšky. Za letom, ktoré prináša búrky a teplý dážď, kedy sa dá v ňom blázniť a tancovať a cítiť jeho bozky na tvári…Za letom, ktoré je plné farieb, slnečníc a vlčích makov…
Za slnkom, ktoré vyťahuje pehy a spáli nos a plecia. Za slnkom, ktorým voňajú vyvetrané periny a vankúše a vypraná bielizeň, ale aj vlasy, keď prídem zo záhrady…
Za teplom, ktoré nás vyzlieka z oblečenia pod ktorým sa skrývame a necháva nám voľnosť.
Ako každý rok ma chytá nostalgia a myslím na ten čas, keď letá boli plné detského jašenia a bezstarostnosti, vône krupicovej kaše a čokoládového pudingu, jahodových a ríbezľových koláčov, marhuľových palaciniek…
Za letami, ktoré voňali priateľstvom a láskou, bezstarostnosťou, táborákmi, pečenými špekáčikmi a slaninkou a bláznivým skákaním do zatopeného kameňolomu.
Za letami, keď vždy išli v telke filmy s Funesom, ktoré sa dali pozerať iba v lete a ukazovali svet, keď bol úplne iný…
Aké bude to ďalšie leto?
Veľmi túžim, aby bolo, aby bolo znovu cítiť vôňu ruží a dažďa a bezstarostnosti…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5490127x
Priemerná čítanosť článkov: 3936x

Autor blogu