Založ si blog

“ O nesmrteľnosti chrústa“

Včera som dostala zaujímavú výzvu od môjho potomka.

Vraj o politike, etike a všetkom tom, čo nás trápi dokáže písať skoro každý, ale čo tak napísať o „nesmrteľnosti chrústa“

Je chrúst naozaj nesmrteľný?

Áno aj nie, presne tak ako človek. Ten chrúst, ktorý stihne oplodniť svoju samičku ešte predtým ako ho napríklad rozpučíme topánkou, prenesie svoj chrústovský genofond ďalej, do ďalších chrústovských generácií, normálny životný cyklus, takže je v podstate nesmrteľný vo svojom potomstve.

Takisto aj človek, splodením iného života a prenesením svojich genetických informácii sa stane v podstate nesmrteľným.Tí, ktorí to z nejakých príčin nestihnú, alebo nechcú urobiť sa stávajú bežnými smrteľníkmi. Napríklad aj také „herečky“, ktoré si myslia, že sa stanú nesmrteľnými vďaka svojej kráse a odmietajú tehotenstvo, kvôli tomu, aby si nezničili postavu, zomrú navždy…

Ďalšou takou paralelou medzi chrústom a človekom je vývin, aj keď…

Z vajíčka chrústa sa v zemi stála larva – pandrava, ktorá postupne konzumuje čo jej príde do cesty, robí škody a stále rastie také 3-4 roky až sa nakoniec zakuklí a z kukly sa vyliahne nový chrúst.

Lenže u niektorých ľudí toto larválne štádium trvá dokonca celý život. Takisto sa z malej larvy stane vypasená pandrava, ktorá len konzumuje a konzumuje, a nevytvára žiadne hodnoty… Ak sa aj premôže a odkuklí sa, tak zase len konzumuje, plodí potomstvo a zase konzumuje, presne ako ten chrúst…

Takže je chrúst nesmrteľný? Určite. Ako dieťa som nikdy nevidela živého chrústa a teraz spôsobujú „kalamitné stavy“…

Je to presne taká istá otázka: Čo bolo skôr? Vajce, alebo sliepka?

Ja hovorím, že dinosaurus 🙂
 

 

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15, aktualizované: 08:34

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5485302x
Priemerná čítanosť článkov: 3932x

Autor blogu