Založ si blog

Čas snežienok…

 

Ilustračný obrázok: Pixabay

Pred dvoma dňami mi dcéra poslala fotku snežienok…

Tá fotografia mi pripomenula detstvo a záhradu starej mamy, kde rástli husto medzi kríkami ríbezlí, ale ich drobné kvietky bolo vidieť aj v kvetinovej záhrade,

Snežienky sú nádherné kvietočky, hoci sú malé a krehké. Dokážu potešiť oči aj srdcia prvým nádychom novej jari.

Tie, čo rástli v záhrade starej mamy voňali omamnou vôňou na ktorú som si po toľkých rokoch spomenula, tak ako aj na vôňu tých, ktoré raz priniesol tatino z hory. Spomenula som si ako prišiel z roboty, v jednej ruke mal kytičku lesných jahôd a v druhej snežienky. V tej chvíli sa mi to zdalo nemožné…

Snežienky v horúcom lete. Potom mi prezradil, že robili vysoko v horách a na severnej strane, kam sa slnko dostalo len málokedy. Tam našiel celú lúku snežienok…

Je to zvláštne, ako dokáže jedna fotka vyvolať toľko spomienok na drahých ľudí, na ich úsmev a lásku.

Je zvláštne ako sa človek stáva na pár okamihov dieťaťom. Stačilo zatvoriť oči a bola som v záhrade starej mamy a cítila som v duši vôňu, takú známu a pritom vzdialenú v čase, voňu na ktorú sa nedá zabudnúť…

Tak, ako sa nedá zabudnúť na ľudí, ktorých máme v srdci…

Tak ako sa nedá zabudnúť na náruč plnú lásky, na objatie, na okamihy šťastia, ktoré nám boli a aj sú dopriate prežiť…

 

 

Devana

Slnovratovo

 

Článok bol zverejnený na: Belobog.sk

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

SR Handlová vláda výjazdové rokovanie streľba Fico TNX

Dozvuky atentátu na Fica: stretne sa vláda aj Bezpečnostná rada

16.05.2024 08:21

Po streľbe na premiéra Roberta Fica sa vo štvrtok zíde Bezpečnostná rada SR. Zraneného Fica v stredu večer operovali, mal by byť mimo ohrozenia života.

Handlová, atentátnik, streľba, Fico

Parlament zmĺkol, zakázali návštevy. Paralyzovaný môže byť až do júna, pripustil Žiga. Fica označil za kamaráta

16.05.2024 08:00

Žiga si vie predstaviť, že sa body programu z aktuálnej schôdze presunú na jún.

SR Handlová vláda výjazdové rokovanie streľba Fico TNX

Smerujeme po atentáte na Fica k občianskej vojne? Ovplyvniť to môže aj on sám

16.05.2024 06:05

Atentátnik, napriek slovám na uniknutom videu z polície, liberál rozhodne nie je.

Robert Fico, Robert Kaliňák

Atentát na Fica: Je to útok, ktorý zmení Slovensko. Kaliňák bol zlomený, koalícia chce pokoj, no ukazuje na vinníkov

16.05.2024 06:00

Fico bol krátko po jedenástej po operácii a v stabilizovanom stave. Koalícia hovorila o mieri a vyzývala na pokoj, no paradoxne ako prvá ukazovala na vinníkov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5514974x
Priemerná čítanosť článkov: 3953x

Autor blogu