Založ si blog

O pominuteľnosti všetkého. ..

 

Dnes mi napísal jeden môj dobrý priateľ, že prekonal infarkt myokardu…

Ostala som veľmi zaskočená jeho slovami a v prvom momente som nevedela, čo mu mám napísať…

Odrazu mi prišlo ľúto času, ktorý uteká ako splašený kôň a nikto z nás ho nedokáže zastaviť a ani vrátiť. Prišlo mi ľúto, že tak málo času aj ja sama dávam ľuďom, ktorých milujem, mám rada a na ktorých mi veľmi záleží…

Áno,  čas uteká všetkým nám a odrazu príde chvíľa pominuteľnosti, keď sa všetko skončí…

 

Ilustračné foto: Pixabay

 

Skončí sa náš život.

Skončia sa vzťahy, práca, povinnosti.

Skončí sa všetko, čo sa z nášho pohľadu zdalo dôležitým a vtedy už bude príliš neskoro na všetko.

Neskoro na to, aby sme povedali ľuďom, ktorých ľúbime, akí sú pre nás dôležití.

Neskoro na to, aby sme  konali tak, aby sme boli skutočnými Ľuďmi.

Neskoro na to, aby sme dokázali zmeniť aspoň jeden malý okamih času tak, aby sme na tomto svete nežili nadarmo a zbytočne.

Žiaľ, kým sme tu,  mnohí z nás dávajú prednosť nepodstatným veciam a balastu života a v skutočnosti iba živoria. Nepremýšľajú o zmysle života a ani si nepripúšťajú vlastnú pominuteľnosť. Žijú v klietkach svojich predstáv o živote a  sebastrednosti.

Pre takých ľudí sa stávajú dôležitými moc a peniaze, osobné pohodlie, egoizmus a ľahostajnosť.

Iní zasa živoria  v mylnej predstave, že musia byť poslušnými otrokmi ľudí, ktorí sa hrajú na ich pánov  a zabúdajú na skutočnú slobodu, hrdosť a statočnosť.

Ľudia žijú a živoria a každý jeden je z nás  zodpovedný za to, aký život prežije. Je zodpovedný za to,  akú spoločnosť vytvára. Zodpovedný za to, čomu dáva prednosť.

Životu, či živoreniu.

Možno sú chvíle, keď si uvedomíme vzácnosť času, ktorý tu máme,  tie najdôležitejšie v našich životoch. Ukazujú nám našu vlastnú pominuteľnosť, ale aj to, že čas, ktorý sme dostali darom, môžeme prežiť úplne inak, zmysluplne, ľudsky.

Ukazujú nám, že sa nemusíme pachtiť za tým, čím nás v skutočnosti ovládajú tí, pre ktorých sme iba zdrojom ich biznisu a moci.

Ukazujú nám, že môžeme byť slobodnými a šťastnými, keď sa zbavíme stoky, do ktorej nás dennodenne hádžu a nútia nás v nej žiť.

Nie nemusíme živoriť podľa ich „prikázaní a ovládania“…

Pretože záleží od každého z nás, ako chce a bude žiť. Ako prežije čas, ktorý tu má. Čas, ktorý je pominuteľný, tak ako my všetci  a ako všetko okolo nás…

 

S úctou Devana

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

pellegrini

Pellegrini absolvoval fotenie na oficiálny portrét. Novinkou bude pozadie s vlajkou

23.04.2024 15:58

Zvolený prezident Peter Pellegrini chcel, aby z fotografie vyžarovala aj národná hrdosť. Vyzdvihol preto novinku.

Aktuálna informácia, horúca novinka, práve sa stalo, PRAVDA, mimoriadna správa, mimoriadne1, mim1

Pri Šali došlo k tragickej nehode, čelnú zrážku áut neprežili traja ľudia

23.04.2024 15:29

Na mieste zasahujú dve pozemné ambulancie záchrannej zdravotnej služby aj posádka záchranárskeho vrtuľníka.

Ana Estradová

V konzervatívnom Peru vykonali vôbec prvú eutanáziu. Ana Estradová trpela nevyliečiteľnou chorobou

23.04.2024 15:09

Ana Estradová bola niekoľko rokov pripútaná na lôžko. Súdny spor, v ktorom jej bolo priznané právo podstúpiť eutanáziu, viedla a vyhrala za pomoci ombudsmana pre ľudské práva.

Rudolf Schuster

Rudolf Schuster získal Čestné občianstvo Košického samosprávneho kraja

23.04.2024 15:06

Ide o vôbec prvé udelenie takéhoto ocenenia v histórii kraja.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5490066x
Priemerná čítanosť článkov: 3936x

Autor blogu