Založ si blog

Chce pán premiér aj so svojou suitou obrať ľudí o všetko?

Vyzerá to tak, že áno…
Celá vláda na čele s pánom premiérom oberajú ľudí v tomto štáte v prvom rade o ich ľudskú dôstojnosť, ktorú majú zaručenú v Ústave SR. Nie, nie je to tým, že musíme protiprávne nosiť nejaké rúška, ale tým, akým spôsobom sa správajú k občanom tohto štátu.
Arogantné, povýšenecké, egoistické vyjadrenia pána premiéra, v ktorých bezcitne a vulgárne uráža a napáda obyvateľov, sa stali bežným spôsobom ochrany ich zdravia.
Vyhlásenie úplne zbytočného núdzového stavu je len ďalšou demonštráciou moci, ktorú si potrebujú upevniť za každú cenu, pretože vedia akí sú ľudia nahnevaní. A tak znova začali prikazovať, zakazovať, vysmievať sa a oberať ľudí o pokoj. Už teraz je mnoho ľudí na pokraji biedy, bez akýchkoľvek sociálnych istôt. Mnohým ďalším ľuďom hrozí strata zamestnania, pád na dno, exekúcie.
A mnohí sú vystavení priamemu ohrozeniu zdravia z neustáleho stresu a tlaku, ktoré vyvolávajú mnohé ochorenia, od vysokého tlaku až po depresie. Iní sú ohrození tým, že im nie je poskytnutá zdravotná starostlivosť kvôli odkladom operácií a jednostrannému zameraniu medicínskych úkonov.
Dnes som si spomenula ako pán premiér chránil zdravie občanov a aj to moje, keď vyhlásil prvýkrát núdzový stav.
Potrebovala som si ísť vybrať lieky do lekárne. Doobeda som nemohla, pretože boli vyhradené hodiny pre starších ľudí a potom prebiehala dezinfekcia. Išla som hneď naobed po práci a autobusom som cestovala do mestečka. Bolo chladné a sychravé počasie ako dnes a hoci som bola naobliekaná v kabáte, mala som čiapku, šál a rukavice, vymrzla som tak, že som poriadne prechladla. Prečo?
Pretože som sa nemala ako dostať domov, od dvanástej do trištvrte na štyri nešiel žiaden autobus. To, že boli zrušené školské autobusy som chápala, ale že boli zrušené medzimestské autobusy počas štyroch hodín bez toho, aby to bolo niekde oznámené bolo choré. Nikde žiadna informácia, podľa CP na internete mali ísť. Všetky prevádzky okrem obchodov, pred ktorými stáli ľudia, boli zatvorené a pešo som sa tých pár kilometrov neodvážila ísť, pretože prechádzať sa po úzkej ceste bez krajnice a chodníka, plnej kamiónov sa rovná samovražde. Taxíky nefungovali a mali vypnuté telefóny. Mala som však šťastie. Asi po troch hodinách sa mi podarilo zavolať susede, ktorá nakoniec zobrala plné auto, podotýkam starších ľudí, ktorí išli od lekára a odviezla nás všetkých domov.
Doma som sa pár hodín rozmrazovala a následky ochrany zdravia som cítila až do mája.
Prečo to píšem. Preto, lebo najobyčajnejší a ľudomilný pán premiér z Obyčajných ľudí, nemá ani potuchy ako žijú normálni ľudia. A ani nemôže mať, pretože všetci tí, ktorí nám vládnu sú úplne odtrhnutí od reality života bežných ľudí.
Znova prichádza chladné a sychravé počasie, ľudia budú zase čakať v radoch pred obchodmi, poštami, lekárňami…
Ak budú zrušené autobusové spoje a zavádzané také pravidlá ako na jar, tak tu nastane úplne iná epidémia. Nielen epidémia prechladnutia, chrípky a akútnych respiračných chorôb, ale aj epidémia hnevu.
Tá príde najmä vtedy, keď si pán premiér zmyslí, že zakáže ľuďom ísť na cintoríny vzdať úctu pamiatke ich blízkym.
Táto vláda v skutočnosti pre ochranu zdravia občanov štátu neurobila nič. Nosenie rúšok a dezinfekcia rúk, sú len kozmetické úkony. Ochranou voči vírusom môže byť, tak ako som písala kedysi na jar, vytvoriť primeranú osvetu a pracovať na kolektívnom zlepšení imunity ľudí. Lenže to by zdravotnícka starostlivosť nesmela byť jedným z najlukratívnejších biznisov.
Táto vláda naozaj neurobila pre občanov tohto štátu nič.
Zničili ekonomiku, narobili chaos kde sa dalo. Likvidujú školstvo, šport, zbytky kultúry, oberajú ľudí o sociálne istoty, vytvárajú chudobu, šíria strach a nenávisť.
Áno, snažia sa nás obrať o všetko…Najmä o ľudskú dôstojnosť…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

vojna na Ukrajine, mierový summit, Švajčiarsko, Giorgia Meloniová

ONLINE: Meloniová: Ak Rusko neprijme mierové podmienky, prinútime ho. Hrozí Ukrajincom elektrina len na pár hodín denne?

17.06.2024 06:25

Ak Rusko nebude súhlasiť s podmienkami mierového summitu, prinútime ho, aby sa vzdalo, tvrdí talianska premiérka Georgia Meloniová.

Ursula von der Leyenová

V EÚ sa rozdeľuje moc, Slovensko bude zastupovať Pellegrini

17.06.2024 06:00

Prezident Peter Pellegrini dnes odcestuje do Bruselu, aby zastupoval Slovensko na neformálnom summite Európskej únie.

SR prezident Pellegrini inaugurácia BAX

Do paláca prišla sociálna demokracia. Čo očakávajú od prezidenta Pellegriniho odborári, zamestnávatelia či pacienti? (anketa)

17.06.2024 06:00

Denník Pravda sa spýtal zástupcov pracujúcich, zamestnávateľov, pacientov či kultúrnej obce, čo od nového prezidenta Petra Pellegriniho očakávajú.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5543232x
Priemerná čítanosť článkov: 3974x

Autor blogu