Založ si blog

„Takí normálni zabijaci“. . .

Včera večer som počúvala v aute rádio. V správach hovorili o streľbe v americkom meste El Paso, ešte nebol známy počet mŕtvych a ani zranených.
Pustila som hudbu a premýšľala som o tom, že len pred pár dňami som napísala článok o tom, ako moderná pseudokultúra v podobe rôznych seriálov, filmov a pc hier ovplyvňuje konanie mnohých ľudí, ktorým postupne otupuje zmysly propagovaním násilia a vraždenia.
Ráno som si pozrela správy a zistila som, že útoky boli dva a pri oboch dohromady zahynulo 29 nič netušiacich, nevinných ľudí.
Prvé čo ma napadlo, bol film, ktorý pred dvadsiatimi piatimi rokmi natočil Oliver Stone a volal sa „Takí normálni zabijaci“. Film som nedokázala pozerať celý, videla som len jeho časť. Príbeh dvoch mladých ľudí, ktorých vražedné besnenie sledujú média a priživujú sa na ňom, sa v súčasnosti zdá nadčasový.
Aj dnes sa média predháňajú v tom, kto prinesie najviac takýchto správ, „zaujímavých informácií“ o vraždení bezbranných ľudí. Vraždenie sa stalo mediálnou témou číslo jedna, či sa jedná o vraždenie nevinných ľudí, teroristické útoky, ale aj vojnové besnenie. A o vrahoch svedkovia často hovoria, ako o normálnych ľuďoch, či už sú to masoví vrahovia, ktorí si takto riešia svoje problémy a frustrácie, ale aj o atentátnikoch, či vojakoch, ktorí nemajú zábrany zabíjať civilné, nevinné obete.
Aj o teroristovi z francúzskeho Nice, ktorý zabil 84 ľudí, svedkovia hovorili ako o normálnom susedovi, ktorý fajčil hašiš, kradol bicykle, bil sa a nechodil do roboty.
Ktovie ako budú opisovať svedkovia týchto „normálnych zabijakov“ a ich motívy k zabíjaniu.
História vývoja Západnej civilizácie je plná násilia, vraždenia a vojen.
A súčasnosť nie je iná. Ľudia sa pokojne pozerajú na násilie propagované médiami a prestávajú vnímať skutočnú hodnotu ľudského života. Nemajú problém samotní konať násilie, či vraždiť.
Násilníci a vrahovia z televíznych seriálov a filmov a pc hier, sa stávajú modernými ikonami, hrdinami dnešnej doby a potom sa nemôžeme čudovať, keď mnoho ľudí vníma takéto konanie ako niečo normálne.
Ale je normálne zobrať inému človeku život?
Je normálne zabíjať, vraždiť?
Je normálne niekomu ubližovať, mučiť ho?
Západná civilizácia sa rada nadradene prezentuje ľudskými právami, kritizuje iné kultúry za nedodržiavanie týchto práv, ale sama toleruje ich hrubé porušovanie a nedodržiavanie.
V súčasnosti ľudia Západnej civilizácie žijú v napätí a neistote, práve kvôli tomu, že nevedia, kde natrafia na nejakého „normálneho zabijaka“, ktorý sa bude chcieť realizovať takým „normálnym násilím“.
Tolerovanie propagácie násilia je dávaním súhlasu na porušovania ľudských práv, ale aj akceptáciou zla, vo všetkých jeho podobách.
Násilie, mučenie a vraždenie by nikdy nemali byť tolerované a považované na normálne.
Inak sa stanú takou „normálnou cestou do pekla“ a hocikto z nás len číslom v policajnej štatistike v počte vrážd, či iného násilného trestného činu.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5492840x
Priemerná čítanosť článkov: 3938x

Autor blogu