Čas hudby. . .

12. novembra 2023, devana, čas

 

Ilustračný obrázok: Pixabay

Občas sa stáva, že sny, ktoré človek sníva niekedy aj celé roky sa v jednu chvíľu nečakane splnia. Rovnako ako mne, keď som pred pár týždňami pozerala na vstupenky na koncert umelca, ktorého hudbu milujem.

A včerajší večer bol pre mňa čas zázrakov, keď som mala možnosť precítiť túto hudbu všetkými zmyslami.

Dnes znova premýšľam o tom, čo hudba pre mňa znamená. Čo pre mňa znamená čas hudby.

Premýšľam o tom, ako sa zmenilo moje vnímanie hudby od doby, keď som bola maličkým dievčatkom, ktoré počúvalo spolu so starým otcom nádherné koncerty z veľkého starého rádia s magickým zeleným okom. Dievčatkom, ktoré našlo v hudbe liek na prvú veľkú bolesť zo straty milovanej starej mamy.

Áno, hudba, ktorá má dušu, je pre mňa stále vzácnym liekom. Vďaka nej dokážem nachádzať vnútorný pokoj, harmóniu, radosť zo života a chuť žiť, tvoriť a napredovať. Je pre mňa rovnako dôležitá ako vzduch, ktorý dýcham, ako voda, ktorá dokáže uhasiť pálčivý smäd v horúčave.

Koncert Balázsa Havasiho bol včera pre mňa vzácnym časom hudby, ktorý dáva zmysel každodennému životu a dokáže dať človeku vzácnu energiu ísť ďalej. Čas hudby je pre mňa rovnako neobyčajným a výnimočným časom priateľstva, lásky, ľudskosti, ktorých hĺbku a čistotu takto dokážem ešte viac pochopiť aj prežiť.

Čas hudby a hudba sú pre mňa životom samotným…

 

Devana

Slnovratovo 12. november 2023

 

Článok bol pôvodne zverejnený na: Belobog.sk