Na čom skutočne záleží?

23. apríla 2021, devana, pre dušu

 

Pred pár dňami som sa  bola prejsť  v lese  a nazbierať  pľúcnik, ktorý už začal kvitnúť aj napriek tomu, že je ešte chladno. V čerstvom lesnom vzduchu sa vždy dobre premýšľa. Spomenula som si na ľudí, ktorí pri mne stáli a podporovali ma vo chvíľach, keď som sa necítila dobre a mala som strach a nevedela som čo ma čaká…

 

Foto: Pixabay

 

Takéto chvíle v živote človeka vždy ukážu, kto je v našom živote dôležitý a na čom v živote  skutočne záleží. Často sú to ľudia, ktorí sú nenápadní svojím správaním, ale príde chvíľa, ktorá ukáže kým skutočne sú, pretože dokážu presvetliť tmu strachu, neistoty, choroby. Dokážu pri vás stáť   a dať vám možno iba  v pár slovách toľko ľudskosti, koľko v tej chvíli potrebujete, aby ste sa dokázali nadýchnuť a ísť ďalej.

Áno, ukážu silu svojho charakteru a ľudskosti a najmä svetlo dobra ktoré v nich je a ktoré šíria bez toho, aby o tom rozprávali, zviditeľňovali sa, alebo si robili nejaké zásluhy…

Ukážu, na čom skutočne záleží. Na jednoduchej obyčajnej láske v podobe priateľstva a nezištne podanej ruke a pomoci. Na drobnostiach a úsmeve, ktoré dokážu dať toľko nádeje, koľko v tých chvíľach potrebujeme. Na spoločnom zdieľaní dobrého aj zlého. Na odvahe a statočnosti, keď pri vás stoja aj v ťažkej chvíli a nezľaknú sa prekážok.

Je veľmi veľa toho, na čom v živote skutočne záleží. Niekedy sa nám môže zdať, že sú to maličkosti, ale neskôr pochopíme, koľko toho v sebe tie zdanlivé maličkosti skrývajú. Ukážu nám, aká silná  je skutočná ľudskosť, aká veľká je láska človeka k človeku, čo je tiché šťastie, akú hodnotu má priateľstvo.

Ukážu nám,  čo znamená byť Človekom.

 

S úctou Devana