Založ si blog

Moja prvá skúsenosť s tzv. sociálnou sieťou fasabúk. . .

Pred pár dňami som si vytvorila na odporúčanie priateľov účet na soc. sieti.
Vytvorila som si ho pod menom, pod ktorým píšem a ktorý som použila ako svoj pseudonym aj pri knihe básní, ktorá mi teraz vychádza. Myslela som si, že je to celkom dobrý nápad začať propagovať nielen politiku, ale aj niečo iné, čo by sa ľuďom mohlo páčiť. Poéziu a nielen tú vlastnú, ale aj poéziu a krásu života.
Poprosila som dobrého kamaráta fotografa o pomoc, nechcela som mať v profile len obyčajné selfie z mobilu, ale niečo čo by ma viac vystihovalo. Pri fotení sme sa dobre zabávali, nasmiali sme sa, ale aj rozprávali o živote, písaní, básniach, až kým sa nestal malý zázrak a dokázal urobiť fotku, na ktorej som skutočne ja…
Chvíľu som váhala, či si účet vôbec urobím, keď som roky dokázala bez niečoho takého fungovať a vôbec mi to nechýbalo, ale minulú sobotu som si povedala, že to skúsim. Včera pred obedom, keď som chcela pozrieť, čo je nové, som po prihlásení našla oznam, že je potrebné overiť si moje údaje, ktoré tam mám, urobila som o čo ma požiadali. Potom mi poslali ďalší oznam, že kvôli Covid 19 majú málo personálu a možno môj účet a správnosť údajov nebudú môcť skontrolovať. Bola som z toho prekvapená, pretože nemám pocit, že by som porušila pravidlá, ale ktovie aké tie pravidlá v skutočnosti sú, keď niekto môže uverejňovať stupídne statusy a fotografie, napríklad smradľavých ponožiek, alebo ako trávi nedeľné predpoludnie na záchode, či urážať ľudí, alebo sa vytešovať z toho, koľko ľudí denne na…rie, kým iný napíše, alebo zdieľa niečo normálne ľudské, napríklad článok o láske a je to neprípustné…
Dnes mi zasvietil oznam, že moje údaje už majú, ale ak zistia, že môj účet nedodržiava Normy komunity, tak ostane zablokovaný, pretože im záleží na bezpečnosti ľudí.
Netuším, čim som ohrozila bezpečnosť ľudí na fb, ale spýtala som sa zopár známych, ktorí majú na fb účet, či s tým majú skúsenosť. Nechápali čo sa stalo, aj kvôli tomu, že som nedostala žiaden oficiálny mail, čím som porušila Normy komunity.
Ja som však pochopila jedno, že toto nie je prvýkrát, čo som dostala pocítiť, že to čo robím, sa niekomu nepáči. A viem, prečo sa to mnohým nepáči. Nie, nie je to tým, že píšem politické články, pretože aj na fb ľudia píšu a zdieľajú mnoho politických názorov.
Je to preto, že táto doba má za úlohu zabiť, zničiť všetko to, čo by ľuďom mohlo ukázať, že život je aj iný. Zabiť krásu, zničiť lásku, zadupať morálne hodnoty do prachu zeme, zobrať ľuďom nádej a vyvolávať len nenávisť medzi nimi.
Prečo?
Preto, lebo potom sú ľudia ľahko manipulovateľní, ovládateľní…
Dnes mi je úplne jedno, či mi účet odblokujú, už ma to nezaujíma. Viem však, že toto nie je náhoda. Aj kvôli tomu, že mám rôzne skúsenosti s útokmi na mňa. A toto je jeden z nich.
Kedysi som napísala článoček o Sophie Schollovej, odvážnej a statočnej mladej žene, predstaviteľke protifašistického hnutia Biela ruža, ktorá bola za svoje názory a myšlienky popravená…
Vedela, že ak sa postaví vtedajšej oficiálnej propagande, musí zomrieť. Vtedy sa to dialo priamou cestou, v jej prípade vylepšenou gilotínou najznámejšieho nacistického kata Johanna Reichhardta.
Dnes sa to deje inou formou…
A preto viem, že napriek všetkému pôjdem hlavou proti múru a neprestanem písať ľúbostné básne, pretože ľudia bez lásky, nie sú ľuďmi.
Neprestanem písať o malých zázrakoch života, pretože tie dávajú ľuďom nádej.
Neprestanem písať o chudobe, pretože je to jedna z najväčších chorôb spoločnosti a môže postihnúť každého z nás.
A neprestanem písať o hodnotách, ktoré sú základom zdravej spoločnosti.
Pretože všetko má svoj význam a najmä vtedy, keď si mnohí myslia, že už niet východiska.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Juraj Blanár

Blanár nepodporí možné sankcie, ktoré by zasiahli viac občanov SR ako Irán

16.04.2024 15:29

Ministri zahraničných vecí krajín EÚ majú rokovať o možnom uvalení sankcií na Irán v súvislosti s jeho víkendovým útokom na Izrael.

Podvod

Fanúšikovia hokeja, pozor. Neznámy páchateľ ponúka na internetovom portáli falošné lístky na MS

16.04.2024 15:11

Vystupuje pod rôznymi menami, s rôznymi telefónnymi číslami a uvádza odlišné bankové účty, na ktoré žiada zaslať peniaze.

Russia Ukraine War

Chýbali rakety, zničili elektráreň. Zelenskyj sa hnevá, že Ukrajine chýba ochrana, akú dostal Izrael

16.04.2024 15:07

Volodymyr Zelenskyj sa sťažuje, že Izraelu pomohli spojenci ochrániť vzdušný priestor pred útokom Iránu, ale od neba nad Ukrajinou dávajú ruky preč.

Filip Kuffa

Výbor neprijal uznesenie k preletu vrtuľníka s Kuffom nad národným parkom

16.04.2024 14:57

Kuffa mal helikoptérou letieť bez povolenia ponad najprísnejšie chránené územia Malej Fatry, čím sa mali ohroziť napríklad hniezdiace vzácne vtáky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5482209x
Priemerná čítanosť článkov: 3930x

Autor blogu