Založ si blog

O čom spievajú stromy. . .

Stromy sú ako my, ľudia.
Niektoré rastú osamote a svojou zvláštnou osamelosťou vytvárajú jedinečný charakter krajiny.
Iné rastú v skupinách a tvoria malé i veľké spoločenstvá. Dopĺňajú sa, opierajú sa jeden o druhého.
Pred pár rokmi, som videla na jednej lúke veľký buk. Dookola bol hustý lesa a len tento jeden strom rástol sám samučičký na veľkom priestranstve. Pod ním v jeho tieni, vyrastalo množstvo malých krehkých semenáčikov. Opatrne som prešla ku kmeňu stromu, aby som ich nepošliapala a sadla som podeň. Šum jeho lístia vynikal v speve hory okolo. Miešal sa so zvukmi hmyzu a spevom vtáčieho drobizgu.
O čom spievajú stromy?
Ten osamelý buk možno spieval o svojej samote, ale aj o novej nádeji ukrytej v malinkých stromčekoch pod ním.
Stromy v lese mi pripomínajú smutných milencov. Sú blízko seba, dotýkajú sa svojimi konármi, pohladia sa, ale nikdy nebudú spolu. Spievajú smutné piesne plné túžby o nenaplnenej láske
a o tom, že nikdy nesplynú v jedno telo, v jednu dušu.
Iné spievajú piesne plné nádeje. Sú to piesne o hlbokých koreňoch, ktoré dokážu zachrániť život lesa, ale aj o tom, že sila hory spočíva v každom jednom strome spoločenstva. A je úplne jedno, či sú to staré mohutné stromy, alebo mladé nesmelé stromčeky, ktoré rastú v ich blízkosti. Je úplne jedno, či sú krásne rovné, alebo pokrivené rokmi a nápormi vetra. Dopĺňajú sa, potrebujú jeden druhého.
O čom spievajú stromy?
O tom istom ako ľudia. O láske, túžbe, nádeji…
Spievajú o vzácnosti života a nekonečnosti času. ..
Ale ľudia im nechcú rozumieť, aj keď by sa od nich mohli učiť. A pritom stačí tak málo. Len otvoriť vlastné srdce a ono nám dokáže preložiť slová piesní ukryté v tichom šelestení listov, ale aj v mohutnom chorále hory.
Počúvajme ich, kým máme čas a učme sa načúvať vlastnému srdcu, potom budeme vedieť aj to, o čom spievajú stromy…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

Vladimir Putin, Moskva, Rusko

Útok na Volkova bol mrazivo účinný. Dokazuje návrat ruskej špionáže do studenej vojny

19.03.2024 10:25

Rusi do každej vojny vstúpili v zlom stave, potom ale postupne, vďaka vysokému počtu ľudí a nulovému rešpektu k ich strate, sa dostali do formy.

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:57

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Kurimany, zrútený most

Nemeckú statičku Sabine H. uznal súd za nevinnú v kauze spadnutého mosta na Spiši

19.03.2024 09:24

Tragédia si v novembri 2011 vyžiadala štyri ľudské obete a ďalších zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5461387x
Priemerná čítanosť článkov: 3915x

Autor blogu