Založ si blog

Čaro tajných lások. . .

Pri šalviovom čaji, som len tak narýchlo prebehla titulky médií.
Predvolebná kampaň je v plnom prúde. Politici nás neustále presviedčajú o tom, ako sú pre nás nenahraditeľní, ako bez nich a ich politikárčenia nemôžeme žiť.
Ale život, ten skutočný život, je o niečom úplne inom. Je plný šťastia i trápenia, radostí aj problémov, lásky a aj nenávisti. Tej, ľudia vďaka politikárčeniu a médiám začali čoraz viac podliehať a zabúdajú na to, že život je taký aký, si ho sami vytvoria.
A k životu patrí láska.
Dokonca aj tá tajná.
Každý z nás ich má, ale každý iné.
Sú to lásky, ktoré dávajú pocit šťastia, pokoja.
Sú veľmi dôležité v tejto dobe, keď sa dôležitou stáva láska k sebe samému, ale aj láska k peniazom a moci. Média a propaganda ovplyvňujú aj naše city a vnímanie lásky.
Láska je zvláštny cit, má mnoho podôb, aj tých krásnych, ale aj tých ničivých. Používa rovnaké slová na vyjadrenie citov k človeku, ale aj veciam.
Znie to rovnako: Milujem človeka XY, alebo milujem plnú peňaženku, auto, rezeň. Ale význam je iný.
Milovať môžeme hudbu, knihy, Boha, Vesmír, Zem, vlasť, prírodu a hlavne ľudí okolo seba.
Ak niekoho máme radi, tak by sme mu to mali dávať najavo. Neoberať ho o pocit byť ľúbený.
Aj keď je medzi druhmi lásky mnoho rozdielov, rovnako silný cit môžeme cítiť k človeku, ktorého milujeme, deťom, priateľom, ale aj zvieratám.
Ale tajné lásky, tie sú ako z iného sveta. Nemyslím tým záhrobie, alebo nebo. Aj keď nám občas dajú pocit dokonalého šťastia a cítime sa ako v nebi, či raji.
Včera večer pri počúvaní jednej starej piesne, som si uvedomila, ako veľa tajných lások mám. Aký je to zázrak a šťastie mať veľa tajných lások, ale aj to, aké sú rôzne.Za mnoho z nich môže jedno prastaré rádio s magickým okom :-).
Jednou z mojich veľkých lások je hudba. To nie je tajomstvo, ale tajnou láskou je argentínske tango, baroková hudba, opera, stredoveká hudba a dokonca aj sakrálna a jej skladatelia a interpreti.
Viete, aký úžasný umelec je Jordi Savall, alebo Leo Brouwer? Astor Piazzolla, huslista David Garett, alebo speváci Jonas Kaufmann, Dimka Hvorostovskij?
Stačí zatvoriť oči a počúvať a máte pocit dokonalého šťastia. No neľúbte ich…
Možno o nich niekedy napíšem aj viac, lebo ak by som ich mala všetkých vymenovať, tak by bol tento blog nekonečne dlhý a každá moja tajná, hudobná láska má aj svoj príbeh…
Toľko tajných lások ako mám v hudbe, mám aj vo svete literatúry.
Hneď ako som naučila čítať, sa knihy stali mojou láskou. To, čo som v nich dozvedela dokázalo ovplyvniť môj život, naučilo ma žiť. Ukázalo mi krásu slov filozofie či poézie. Našla som v nich osobných priateľov, ktorí sú rovnako vzácni ako tí ozajstní. Dajú sa v nich nájsť mnohé odpovede na otázky. Aj v obyčajnom románe, dokážeme nájsť mnoho životnej múdrosti. Vo veršoch je ukrytý zmysel života, bolesti a lásky samotnej.
Knihy a slová v nich, majú ešte jeden vzácny dar. Ukazujú nám, akí sme malí a koľko sa toho ešte musíme učiť, aby sme dosiahli určitú úroveň poznania. Ľudia, ktorí ich napísali sú navždy v mojom srdci a duši.
Mám ešte mnoho tajných lások. Ale tie nech ostanú tajné… Aby sa nestratilo ich čaro. Čaro toho, keď sme sami sebou…
A práve teraz je tá doba, aby sme sa za svoje lásky nehanbili a žili nimi. Nedali si zasahovať špinou okolitého sveta do našich životov a zachovali si vlastnú hodnotu.
Hodnotu ľudskosti, krásy, našich snov, citov a lásky. To je to, prečo sa oplatí žiť a čo je v živote to najdôležitejšie.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5470658x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu