Ako nestratiť libido . . .

12. októbra 2017, devana, len tak

Pri slove „libido“ si vždy v prvom momente vybavím scénu z filmu Věry Chytilovej „Kalamita“, kde vtedy ešte mladý Bolek Polívka chodí po izbe a hľadá „libido“. Tá scéna mi pripadala vtipná.
Žiaľ, realita vtipná veľmi nebýva. Mnohí muži aj ženy strácajú sexuálnu túžbu, energiu, potešenie z milovania.
Mnohí z toho obviňujú seba, alebo si myslia, že ich partner už neľúbi a trápia sa.
Sexualita a milovanie patria do našich životov a mali by prinášať potešenie, radosť, šťastie.
Prísť o niečo také je veľmi vážny problém. Muži aj ženy vtedy strácajú sebadôveru a cítia sa menejcenne.
K tomu, prečo ľudia strácajú sexuálnu túžbu ma priviedla náhoda a začala som o tom všetkom viac premýšľať.
Dostala som od mojej lekárky liek na utlmenie kašľa. Vždy si pozorne prečítam príbalový leták od každého lieku, aby som vedela, čím si zamorím organizmus. Často ma prekvapí množstvo nežiadúcich účinkov, ktoré lieky spôsobujú. Na príbalovom letáčiku od „sirupu od kašľu“, ich bolo uvedených veľmi mnoho a jeden z nich bola možná trvalá strata libida.
Viem, že také niečo sa môže stať, ale aj nemusí, každý organizmus je iný a inak reaguje na lieky. Ale zaráža ma to množstvo nežiadúcich účinkov a interakcií liekov. Povedala som si, že radšej budem kašlať ako stratiť potešenie z milovania. A liek som vrátila do lekárne.
Dnes je veľmi rozšírená „hypertenzia“ – zvýšený krvný tlak a veľké množstvo ľudí na túto diagnózu berie lieky.
Aj tie lieky obsahujú látky, ktoré spôsobujú zníženie sexuálnej túžby a vzrušivosti.
Zvýšenie krvného tlaku v dnešnej dobe spôsobuje predovšetkým stres a ten je u veľa ľudí dlhodobý.
Málokto z nás pozná život bez starostí a stresu.
Žiaľ doba je taká… Ale musí skutočne taká byť?
Veľmi veľa stresu si vyrábame sami, niekdy stačí trošku zvoľniť a pozrieť sa na všetko inými očami.
Často sa pachtíme za vecami, ktoré vôbec nepotrebujeme, ale myslíme si, že kvôli prestíži ich musíme mať. Nechceme si pripustiť, že sa dá
spokojne a krásne žiť aj bez nich.
Oveľa dôležitejšie by malo byť, nájsť si trošku času na veci, ktoré nás robia šťastnými.
Nadmerný stres a zhon, vyhováranie sa na nedostatok času nás oberajú o veľa, nielen o radosť z drobných potešení, ale hlavne o radosť zo života.
Viem, že mnohí budú namietať, že naša spoločnosť je taká, že stres sa stal súčasťou našich životov, ale doba a spoločnosť sme my samotní a my samotní dobu a spoločnosť vytvárame.
Nemusíme byť spoločnosťou závislou na syntetických liekoch na upokojenie a vysoký tlak, s poruchami plodnosti a potencie.
Drahé a nepotrebné veci nenahradia lásku, milovanie a skutočnú radosť zo života a hlavne nenahradia deti, ktorých sa rodí čoraz menej.
A možno je to všetko zámer, pripraviť ľudí o radosť zo života a možnosť rozmnožovať sa prirodzenou cestou…